مقالات

راه های پیشگیری و جلوگیری از سرقت خودرو

راه های جلوگیری از سرقت خودرو

نکات کلیدی و راه های جلوگیری از سرقت خودرو

راه های جلوگیری از سرقت خودرو : تقریباً می‌توان مطمئن بود که در عصر مدرن، خودرو جزو جدا نشدنی جوامع مختلف است. افراد با اهداف مختلف برای خرید خودرو اقدام می‌کنند. با اینکه روز‌به‌روز سیستم‌های امنیتی و تجهیزات ضد سرقت پیشرفت می‌کنند، ولی همیشه سارقانی وجود دارند که با ترفندهای مختلف به خواسته‌ی خود می‌رسند. و ماشین ممکن از دچار سرقت ماشین خود شوند.

ردیاب خودرو یا جی پی اس خودرو موثر ترین راهکار برای امنیت انواع وسایل نقلیه می باشد . قیمت ردیاب خودرو بر اساس کیفیت و امکانات ردیاب می باشد. شما میتوانید همچنین از ردیاب مگنتی خودرو و ردیاب آهنربایی خودرو بصورت ردیاب سیار در هر کجای وسیله نقلیه متصل و استفاده نمایید.

راه های جلوگیری از سرقت خودرو

 

راه های جلوگیری از سرقت خودرو

سرقت خودرو در تمام کشورهای جهان وجود دارد. به عنوان مثال در کشور توسعه یافته‌ی آمریکا، سالانه حدود یک میلیون گزارش سرقت خودرو ثبت می‌شود. باتوجه به آمار موجود، معمولاً خودروهایی که با سیستم‌های محافظتی ضعیف‌تر همراه هستند و البته بازار قطعات مختلف آن‌ها مشتری بیشتری دارد، در اولویت سارقان قرار دارند. برای نمونه بخش زیادی از خودروهای سرقتی ایالات متحده‌ی آمریکا را مدل‌های مختلف برندهای تویوتا، هوندا و جنرال موتورز تشکیل می‌دهند.

راه های جلوگیری از سرقت خودرو

سرقت ماشین

راه های جلوگیری از سرقت خودرو : مانطور که ذکر شد، باوجود پیشرفت قابل توجه سیستم‌های محافظتی خودروها، بازهم سرقت مدرن‌ترین خودروهای جهان انجام می‌گیرد. اما شاید بخشی از آمار ماشین های سرقتی متوجه اعمال خاص و بی‌توجهی مالکان باشد، نه کامل نبودن سیستم‌های اصطلاحاً دزدگیر. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۷ مورد از روش‌های معمول سرقت خودرو و البته روش‌های جلوگیری از آن‌ها بپردازیم.

 

روش اول : زورگیری مستقیم سارقان در مراسم های شلوغ جهت سرقت ماشین

کی از قدیمی‌ترین روش‌هایی که سارقان از آن استفاده می‌کنند، زورگیری مستقیم در شرایط شلوغی است. منظور ما از شلوغی، گردهمایی‌های بزرگ در یک منطقه‌ی خاص، مثلاً جشن‌های ازدواج یا افتتاحیه‌های مجتمع‌های فروشگاهی در سطح شهر است. سارقان در این مناسبت‌ها، معمولاً در پارکینگ حاضر می‌شوند و ازبین انبوه خودروها، مدل خاص خود را انتخاب می‌کنند. اقدام بعدی سارق، مراجعه به مسئولین برگزاری و ارائه مشکل پارک خودرو است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در همایش‌های عمومی، از طریق بلندگو با اشاره‌ی شماره پلاک خودرو، مناسب نبودن جایگاه پارک را اعلام کرده‌اند.

جلو گیری از سرقت ماشین

راه های جلوگیری از سرقت خودرو

راه های جلوگیری از سرقت خودرو : در این گونه همایش‌ یا گردهمایی‌ها خودروهای زیای در پارکینگ هستند و مناسب نبودن یا مشکل بودن خروج چند خودرو طبیعی است. سارقان از این فرصت استفاده می‌کنند و با اعلام شماره پلاک خودروی موردنظر خود، مالک را به پارکینگ سوت‌ و کور می‌کشانند. در این لحظه، مالک خودرو با چند فرد مسطلح به سلاح گرم یا سرد و تهدید آن‌ها مواجه می‌شود. معمولاً سارقان با تهدید به همراه مالک سوار خودرو می‌شوند و پس از فاصله گرفتن از پارکینگ، مالک را پیاده کرده و خودرو را به سرقت می‌برند.

راه پیشگیری از سرقت ماشین

 

سرقت ماشین و راه های جلوگیری از سرقت خودرو

برای جلوگیری از این شرایط، چند عمل ساده پیشنهاد می‌شود. ابتدا باید از صحت مناسب نبودن جای پارک خودرو اطمینان حاصل کنید. به‌همین منظور به فردی که شماره پلاک خودرو را اعلام کرده است مراجعه کنید. این اقدام، معمولاً زمان‌گیر است و احتمال فرار کردن سارقان را بیشتر می‌کند. پیشنهاد می‌شود در صورت امکان تنها به پارکینگ نروید و البته قبل از نزدیک شدن به خودروی خود، به اطراف و حضور افراد توجه کنید. اگر از فاصله‌ی دور، متوجه جایگاه مناسب پارک خودروی خود شدید، به داخل ساختمان برگردید.

اگر واقعاً خودروی شما مانع خروج خودروی دیگر بود، دقت کنید که آیا خودروی دیگر راننده دارد یا نه. با حفظ تمام جوانب ذکر شده، نزدیک شوید و راه را برای خودروی دیگر باز کنید. فراموش نکنیم که جی پی اس موتور بهترین راهکار در جلوگیری از سرقت می باشد.

 

روش دوم : استفاده از فرستنده‌ها جهت سرقت ماشین

چگونه ماشین سرقت رفته خود را پیدا منیم

صنعت خودرو در مقایسه با ۵۰ سال پیش پیشرفت قابل‌توجهی کرده است و خودروهای مدرن به انواع گجت‌ها و فناوری‌های کاربردی مجهز هستند. در کنار پیشرفت تجهیزات الکترونیکی خودروها، سارقان نیز روش‌های جدیدی به‌کار می‌برند و حتی خودروهای مجهز به سیستم ورود بدون کلید (Keyless entry) نیز از دست افراد سودجو در امان نخواهند بود. برای سرقت خودروهای مجهز به این سیستم، سارقان چند فرستنده‌‌ی رادیویی ویژه در اطراف درها، پنجره‌ها و دیوارهای خانه‌ی مالک نصب می‌کنند.

این فرستنده‌ها سیگنال‌های ارسالی از سوئیچ را شدیدتر می‌کنند. فرستنده‌های سارقان در هنگام فعال کردن سوئیچ، عملکرد اصلی سیستم حفاظتی خودرو را تقلید می‌کنند و به سیستم مرکزی پینگ می‌شوند. روش کار به‌این صورت است که یک سارق با فرستنده در نزدیک خودرو و دیگری در نزدیک سوئیچ (احتمالا در کنار در ورودی ساختمان) قرار میگیرند.

راه های پیشگیری از سرقت خودرو

راه های جلوگیری از سرقت خودرو

پس از فرستادن سیگنال از سوئیچ به خودرو، سیستم محافظتی خودرو به‌صورت خودکار به فرستنده پاسخ می‌دهد. در این هنگام سارقی که در نزدیک خودرو ایستاده است، فرستنده‌ی خود را فعال می‌کند. پس از پینگ شدن این فرستنده‌ و دور شدن مالک با سوئیچ، فرستنده‌های سارقان سیگنال رفت و برگشتی می‌فرستند (ارسال سیگنال سیستم دزدگیر خودرو به فرستنده‌ی نزدیک ساختمان) و سپس سارق و فرستنده‌ای که در نزدیکی ساختمان قرار دارد، به سوئیچ سیگنال می‌فرستد. سوئیچ پاسخ فرستنده‌ را می‌دهد که نتیجه‌ی آن تقویت سیگنال و ارسال به فرستنده‌ی سارق نزدیک خودرو است. در این زمان فرستنده‌ی نزدیک خودرو به راحتی درهای خودرو را باز می‌کند و دو سارق بدون مشکل به هدف خود می‌رسند.

کنترول ماشین از راه دور

 

سرقت ماشین

برای جلوگیری از سرقت خودروهای مجهز به سیستم ورود بدون کلید، باید از تنظیمات غیرفعال سازی اختصاصی سیگنال استفاده کرد تا اختلال سیگنال فرستنده‌های دیگر به‌وجود نیاید. برای حفاظت بیشتر، می‌توان از دستگاه‌های خاموش‌کننده‌ی فوری یا کیل سوئیچ (Kill Switch) استفاده کرد. درصورت نصب این سیستم که معمولاً نیازمند متخصص است، خودرو بدون اجازه‌‌ی دسترسی مالک روشن نخواهد شد. روش پیشنهادی دیگر که شاید قدری عجیب باشد، استفاده از فرمان‌های جداشونده است و البته استفاده از قفل‌ پدال‌ها و فرمان بسیار کمک کننده خواهد بود.

 

روش سوم : کپی کردن شماره‌ی شناسایی خودرو برای سرقت ماشین

سرقت ماشین

کد شناسایی ۱۷ رقمی خودرو (VIN) به‌عنوان اثر انگشت هر خودرو شناخته می‌شود. کپی کردن کد شناسایی خودرو، روش جدیدی است که سارقان از آن استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانیم کد شناسایی خودرو در هر مدل منحصربه‌فرد است؛ سارقان با به‌دست آوردن کدهای مختلف از خودروهای اوراقی یا خودروهای پارک شده، خودروهای موجود در تعمیرگاه‌ها یا حتی استفاده از داده‌های موجود در اینترنت به جعل مدارک قانونی و ایجاد یک پلاک کپی می‌پردازند. پس از ساخت پلاک مخصوص VIN، خودرویی مشابه مشخصات کد شناسایی کپی‌شده را به سرقت می‌برند. با جایگزین کردن کد شناسایی کپی‌شده با کد شناسایی واقعی خودروی سرقتی، درواقع این خودرو اصلا در آمار خودروهای سرقتی قرار نمی‌گیرد.

راه های جلوگیری از سرقت خودرو

روش دوم سوءاستفاده از کد شناسایی خودرو از طریق خودروهای اجاره‌ای انجام می‌شود. سارق با در نظر گرفتن خودروی هدف آن را اجاره می‌کند و سپس مدلی مشابه آن را در سطح شهر پیدا می‌کند. کد شناسایی این خودرو کپی و جایگزین کد شناسایی خودروی اجاره‌ای می‌شود. در مرحله‌ی بعد سارق اقدام به فروش خودروی اجاره‌ای که حالا با کدشناسایی کپی شده شناخته می‌شود، می‌کند. پس از فروش خودروی اجاره‌ای، سارق دوباره به سراغ این خودرو می‌رود و با تعویض کد شناسایی کپی شده با کد شناسایی اصلی، خودرو را به دفتر اجاره‌دهنده بازمی‌گرداند.

دزدگیر ماشین

 

سرقت ماشین

در این هنگام، فردی که خودروی اجاره‌ای را کرایه کرده بود گزارش سرقت خودرو می‌دهد و درواقع خودرویی که کدشناسایی آن کپی شده بود به‌عنوان خودروی سرقتی شناخته می‌شود. در پایان سارق به پول نقد و مالک خودرویی که کد شناسایی آن کپی شده بود به زندان می‌رسد. برای جلوگیری از کپی شدن کد شناسایی خودرو، در صورتی که پلاک مخصوص VIN در بخشی از بدنه نصب شده است، روی آن را بپوشانید و این کد را در اختیار هر فردی قرار ندهید.

 

روش چهارم : سارق در هویت مکانیک، فروشنده یا کارگر کارواش

سارقانی که در هویت‌های خاص ظاهر می‌شوند معمولا در سطح کشور رفت‌وآمد دارند. در این روش سارق پس از فعالیتی کوتاه در کارواش، تعمیرگاه یا حتی نمایندگی فروش رسمی با پیدا کردن خودروی مورد هدف به‌راحتی آن‌ را به‌چنگ می‌آورد. تنها راه‌ جلوگیری از این عمل، مراجعه به کارواش‌ها، تعمیرگاه‌ها و نمایندگی مجاز و معتبر است و توصیه می‌شود به‌منظور صرفه‌جویی مبلغی کم به تعمیرگاه‌های ناشناخته مراجعه نکنید.

 

روش پنجم : فعال کردن دزدگیر در پارکینگ‌های آپارتمانی

اگر جزو افرادی هستید که در آپارتمان سکونت دارید، حتماً تجربه‌ی صدای آزاردهنده‌ی دزدگیر خودروی خود یا همسایه‌ها را در دل شب داشته‌اید. معمولاً اولین عکس‌العمل افراد پس از فعال شدن دزدگیر جهت جلوگیری از مزاحمت ساکنان آپارتمان، قرار دادن سیستم روی حالت بی‌صدا است؛ دقیقاً خواسته‌ی دزد نیز همین است. از آنجایی که چند ساعت تا صبح زمان مانده است، سارق در کمال آرامش از تمام ابزار خود استفاده می‌کند و با طلوع صبح، خبری از خودرو نخواهد بود. در این شرایط بهترین راهکار استفاده از ردیاب ضد هک مدل N304 و N307 میباشد.

راه های جلوگیری از سرقت خودرو

 

روش ششم : زورگیری‌های شبانه جهت سرقت ماشین

یکی از متداول‌ترین روش‌های سرقت خودرو، زورگیری مستقیم در شب و ساعات کم رفت‌ و‌ آمد است. معمولاً دزدهای این روش شب هنگام و نزدیک به آخرین ساعات کاری فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، در پارکینگ منتظر قربانی هستند. به محض نزدیک شدن مالک به خودرو، زورگیرها با تهدید به استقابل او می‌روند. پیشنهاد می‌شود در آخرین ساعات شب به فروشگاه‌های مراجعه نکنید و یا حداقل تنها به فروشگاه نروید. حتماً در نزدیکی ورودی اصلی فروشگاه و روشنایی خودروی خود را پارک کنید.

راه های جلوگیری از سرقت خودرو

 

روش هفتم : استفاده از سکه در دستگیر‌ه جهت سرقت ماشین

هدف اصلی یکی از جدیدترین روش‌های سرقت خودرو، متوجه رانندگان پرمشغله است. در این روش راننده پس از پارک و دور شدن از خودرو با استفاده از ریموت کنترل، قفل مرکزی خودرو را فعال می‌کند؛ غافل از اینکه پس از پیاده شدن او، سارق با سرعت هرچه تمام یک سکه بین دستگیره‌ی در قرار داده است. بدیهی است که سکه مانع قفل شدن در می‌شود و سارق پس از دور شدن راننده به‌راحتی خودرو را در اختیار می‌گیرد. همانطور که ذکر شد این روش بیشتر در مورد رانندگان پرمشغله صدق می‌کند و برای جلوگیری از سرقت به این شیوه، کافی است که هنگام استفاده از ریموت به قفل شدن درهای خودرو توجه کنید.

ماشین سرقتی

 

🔹۳۵ نکته مهم برای پیشگیری از سرقت ماشین🔹

اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوییچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوییچی و سایر وسائل تأخیری و باز دارنده مجهز كنید.

اتومبیل خود را حتی برای دقایقی كوتاه در اختیار افرادی كه شناخت كافی از آنان ندارید نگذارید.

از به‌جای گذاشتن سوییچ اتومبیل خود روی در، جداً بپرهیزید.

هنگام ترك اتومبیل، دقت كنید كه درها و شیشه ها كاملاً بسته باشند.

از پارك كردن اتومبیل در نقاط خلوت و تاریك خودداری كنید.

در حین گردش و تفریح اتومبیل خود را در مكانی امن و حتی المقدور در پاركینگ‌های مطمئن پارك كنید.

اتومبیل خود را حتی برای لحظه كوتاهی، با موتور روشن ترك نكنید.

در زمان خروج از پاركنیگ ابتدا خودرو را خاموش كرده، سوییچ را برداشته و سپس به بستن درب پاركینگ اقدام كنید.

چنانچه اتومبیل خود را در پاركینگ منزل پارك می‌كنید حتماً تمامی درهای آن را قفل كرده و از گذاشتن سوییچ روی آن جداً بپرهیزید.

اگر اتومبیل خود را به‌علت نقص فنی به جلو ببرید، اجازه ندهید افراد ناشناس پشت فرمان بنشینند.

 

در مواقع اضطراری و هنگام وقوع حادثه و مراجعه به مراكز درمانی، خونسردی خود را حفظ كرده و در صورت ترك اتومبیل نكات یمنی را رعایت كنید.

به هنگام تصادف یا نزاعهایی كه احتمال ساختگی بودن آنها وجود دارد، مراقب باشید و اتومبیل خود را رها نكنید.

با اطمینان از اینكه فرزند خردسال شما در خودرو نشسته اتومبیل را رها نكنید چرا كه احتمال وقوع هر گونه حادثه ناگواری وجود دارد.

هنگام ترك اتومبیل از به‌جای گذاشتن سند، كارت و سایر اوراق شناسایی در داخل آن خودداری كنید.

 

سرقت ماشین

هنگام ترك اتومبیل از به‌جای گذاشتن سوییچ و دسته كلید در داخل آن خودداری كنید.

چنانچه از افراد ناشناس اتومبیل خریداری كرده‌اید، نسبت به تعویض قفل درها و تجهیزات ایمنی آن اقدام كنید.

در صورت نقص فنی اتومبیل خود، آن را در اختیار تعمیرگاه‌های معتبر قرار داده و سوییچ را فقط به مسئول تعمیرگاه بسپارید.

به هنگام سوار شدن مسافران، مقصد آنها را جویا شوید و حتی المقدور از انتقال آنان به مناطقی كه آشنایی كافی ندارید اجتناب كنید.

 

از انتقال مسافرین مشكوك به خارج از مسیرهای اصلی و اماكن متروكه جداً خودداری كنید.

اتومبیل خود را در حضور مسافر حتی برای لحظه‌ای ترك نكنید.

شب‌ها و صبح زود از انتقال مسافران جوان و مشكوك كه كرایه بالاتری پیشنهاد می‌كنند خودداری كنید.

چنانچه فردی با پیشنهاد وجه غیرمتعارف، به صورت دربستی تقاضای انتقال به خارج از شهر را كرد، تا قبل از شناسایی وی و حصول اطمینان، از این كار صرف نظر كنید.

در نقل و انتقال مسافران خصوصاً شب‌ها، به هیچ وجه بنا به درخواست آنان از مسیر اصلی خارج نشوید.

رانندگان بین شهری بهتر است تنها از طریق ترمینالها و پایانه های مسافربری اقدام به پذیرش مسافر كرده و حتی المقدور از پذیرش مسافر بین راهی بپرهیزند.

در حین انتقال مسافران مراقب حركات مشكوك و حملات احتمالی آنان باشید.

از پذیرفتن هر نوع خوراكی و آشامیدنی از سوی مسافران ناشناس امتناع ورزید. ممكن است قصد مسموم كردن شما را داشته باشند.

گروهی از سارقان با اغفال راننده در یك مسیر و در فواصل اندك قرار گرفته و به‌عنوان مسافر سوار میشوند و با همكاری یكدیگر مبادرت به سرقت اتومبیل یا اخاذی می‌كنند. ممكن است سارق كنار جاده خوابیده و وانمود كند كه تصادف كرده یا اینكه در ظاهر فرد بیمار یا كسی را كه اعضای بدنش شكسته، همراهی كند و با این ترفند اتومبیل شما را سرقت كند.

سارقان گاهی تحت پوشش خانوادگی، رانندگان را به مناطق خلوت كشانده و اقدام به اخاذی یا سرقت اتومبیل می‌كنند.

به هنگام انتقال مسافر به مقاصد دور و خارج از شهر خانواده خود را در جریان بگذارید. در صورت امكان، تعداد و مشخصات مسافران را نیز به اطلاع آنان برسانید.

سعی كنید از رادیو پخشهای كشویی یا پنلدار برای اتومبیل خود استفاده كرده و هنگام ترك اتومبیل آن را با خود حمل كنید.

هنگام تعویض چرخ یا برطرف كردن نقص فنی اتومبیل، از قفل بودن درها اطمینان حاصل كنید.

از بجای گذاشتن اشیای قیمتی و قابل توجه مثل گوشی تلفن همراه، كیف پول و … در داخل خودرو جداً بپرهیزید.

در توقفهای كوتاه‌مدت شیشه اتومبیل را بالا برده و درها را قفل كنید.

به منظور كاهش ضریب آسیب پذیری و سرقت وسایل اتومبیل، از نصب تزئینات اضافی در داخل و بیرون اتومبیل خودداری كنید.

به هنگام مواجهه با تهدید سارقان یا درگیری با آنها، ابتدا سوییچ را به خارج اتومبیل و جایی كه پیدا كردن آن مشكل باشد پرتاب كرده و سپس سوییچ مخفی را، خارج از دید متجاوزان به كار اندازید.

 

جی پی اس ماشین را چگونه میتوان تهیه کرد؟

شما میتوانید با ورود به صفحه اصلی محصولات رایان جی پی اس انواع ردیاب های باسیم کشی و بدون سیم کشی _ ردیاب حیوانات _ ردیاب آهنربایی – ردیاب کودک – ردیاب سالمند _ ردیاب خودرو _ ردیاب موتورسیکلت _ ردیاب کامیون و ردیاب کامیونت _ ردیاب پرتابل را مشاهده و بر اساس نیاز خود ردیاب را از شرکت رایان جی پی اس تهیه نمایید.

136 دیدگاه در “راه های پیشگیری و جلوگیری از سرقت خودرو

  1. Cerys گفت:

    سلام تشکر از ردیاب خودرو عالیتون

  2. شما در آنجا نکات خوبی بیان کردید. من در مورد این موضوع جستجو کردم و دریافتم اکثر مردم با آن کنار می آیند
    وبسایت شما.

  3. grazebo.com گفت:

    چه وب سایتی است
    صاحبان نوشتند اما این وب سایت واقعا کاربر پسند است!

  4. جذابیت بصری خوب در این وب سایت
    من برای آن ارزش 10 قائلم.

  5. شما یک وب سایت بسیار عالی دارید ، خوشحالم که من آن را از طریق yahoo کشف کردم.

  6. clubriders.men گفت:

    من چیز واقعا ویژه ای در این سایت در نظر می گیرم.

  7. سلام به همه ، این اولین بازدید سریع من از این وب سایت است ، و در واقع مطلبی به نفع من مثمر ثمر است ، به ارسال این پست ها ادامه دهید.

  8. www.jlxxsb.com گفت:

    همه چیز با شفاف سازی روشن چالش ها بسیار باز است.
    قطعاً آموزنده بود. وب سایت شما بسیار مفید است.
    با تشکر فراوان برای به اشتراک گذاشتن!

  9. از این پست فوق العاده قدردانی کنید ، خوشحالم که این موضوع را مشاهده کردم
    سایت در یاهو

  10. سلام! من وب سایت شما را برای یک خوانده ام
    مدت طولانی است و سرانجام شجاعت را به دست آورده و به شما می دهم
    فریاد Lubbock Tx! فقط می خواستم
    ذکر ادامه کار خوب!

  11. Cruz گفت:

    سلام به هر جسمی ، اولین بازدید من است
    این وبلاگ؛ این صفحه وب شامل اطلاعات شگفت انگیز و واقعا خوبی است که برای خوانندگان طراحی شده است.

  12. از ارسال شگفت انگیز شما متشکریم من به طور جدی لذت بردم
    با خواندن آن ، می توانید یک نویسنده عالی باشید. مطمئن خواهم بود
    وبلاگ خود را علامت گذاری کنید و دوباره به آن باز می گردید
    یک نکته من می خواهم تشویق کنم که شما به کار بزرگ خود ادامه دهید ،
    تعطیلات آخر هفته خوبی داشته باشید!

  13. این صفحه وب را از دوستم دریافت کردم که در مورد این وب سایت به من اطلاع داده است و در حال حاضر این بار در حال مرور این وب سایت هستم و بسیار می خوانم
    مقالات آموزنده در این زمان

  14. در پاسخ به این مسئله با استدلال های محکم پاسخ سرعتی می دهید
    و همه چیز را در مورد آن

  15. Bailey گفت:

    آیا ویدیویی از آن دارید؟ من می خواهم برای پیدا کردن
    جزئیات بیشتر.

  16. سلام عزیزم! می خواهم بگویم که این مقاله عالی ، زیبا نوشته شده و تقریباً تمام اطلاعات مهم را در بر می گیرد.

    من مایلم پستهای بیشتری از این دست را ببینم.

  17. طلاعات خوب. خوش شانس من به طور اتفاقی سایت شما را پیدا کردم (stumbleupon).
    من بعنوان مورد علاقه خود برای بعد ذخیره کردم!

  18. kebe.top گفت:

    همه عاشق چیزی هستند که شما بچه ها هستید. این نوع کار هوشمندانه و پوششی!

  19. شخصی اساساً به ایجاد پست های جدی که من اظهار می کنم کمک می کند.
    این اولین باری است که به وب سایت شما مراجعه می کنم و تا این لحظه؟
    من با تحقیقی که شما انجام دادید تا این انتشار واقعی را فوق العاده کند ، من حیرت کردم.
    کار عالی!

  20. از توصیه قدردانی کنید. بگذارید امتحانش کنم
    بیرون

  21. این اولین بار است که به دیدن اینجا می روم و در واقع تحت تأثیر قرار گرفتن همه جا در یک مکان تنها قرار می گیرم.

  22. سلام ، من فکر می کنم دیدم شما از وبلاگ من بازدید کردید بنابراین من اومدم؟ لطف می کنم؟ .من سعی می کنم چیزهایی پیدا کنم
    برای بهبود وب سایت من! من فکر می کنم استفاده از آن مشکلی ندارد
    چند ایده شما !!

  23. shihan.com.ru گفت:

    من همیشه می خواهم مقالات جدید این وب سایت را که دارای علامت گذاری شده است ، به روز کنم!

  24. 39.100.90.4 گفت:

    وقتی کسی مقاله ای می نویسد ، فکر کاربر را در ذهن خود نگه می دارد مبنی بر اینکه چگونه کاربر می تواند از آن آگاه باشد.
    بنابراین به همین دلیل این پست شگفت انگیز است. با تشکر!

  25. سلام ، من سایت شما را با استفاده از گوگل در حالی که جستجو می کردم ، پیدا کردم
    موضوع قابل مقایسه ، وب سایت شما به اینجا رسیده است ، عالی به نظر می رسد.
    من آن را در نشانک های گوگل خود نشانه گذاری کرده ام

  26. haojiafu.net گفت:

    با دوست داشتن اطلاعات موجود در این وب سایت ، این کار را انجام داده اید
    کار برجسته در مورد محتوا.

  27. با دوست داشتن اطلاعات موجود در این وب سایت ، این کار را انجام داده اید
    کار برجسته در مورد محتوا.

  28. من سبک نوشتن ، اطلاعات فوق العاده شما را خیلی دوست دارم ، از قرار دادن آن قدردانی می کنم
    بالا: D

  29. من اولین بار نیست که به دیدن این صفحه وب می روم ، من از آن بازدید می کنم
    این وب سایت را بصورت روزانه دریافت کنید و روزانه اطلاعات دلپذیری را از اینجا کسب کنید.

  30. به وضوح یک دسته برای شناسایی در این مورد وجود دارد. من فرض میکنم
    شما در ویژگی ها نیز به نکات خوبی اشاره کردید.

  31. 스포츠 گفت:

    سلام شهرستان هم نمایندگی دارید

  32. get more info گفت:

    من واقعا راضیم از رایان جی پی اس

  33. website گفت:

    بهترین ردیاب خودرو چه قیمت؟

  34. mojovillage.com گفت:

    ردیاب موتور با ردیاب خودرو متفاوت است؟

  35. ردیاب برای پراید چی پیشنهاد میدین؟

  36. M11 Mpo گفت:

    ردیاب برای حیوانات قلاده ای دارید؟

  37. جی پی اس خودرو چقدر زمان میبره نصبش

  38. Mercedes گفت:

    ممنونم بابت مقاله خوبتون بابت ردیاب خودرو

  39. www.1stanapa.ru گفت:

    بهترین ردیاب برای خودرو چی است

  40. ردیاب برای خودرو چه مدا هایی دارید؟

  41. ردیاب خودرو هم قیمتش خوبه هم کیفیتش

  42. من ردیاب با دوربین می خواهم موجود دارید؟

  43. read more گفت:

    کوچکترین ردیاب شما چه قیمت است؟

  44. محصولات رایان جی پی اس کجا میشه دید؟

  45. joker123 گفت:

    ردیاب سیار چه قیمت می باشد؟

  46. بهترین ردیاب ماهواره ای رایان جی پی اس چه قیمت درمیاد؟

  47. من هم وی کامیون دارم هم روی خودرو حتما ردیاب رایان جی پی اس نصب کنید ممنون

  48. 토토사이트 گفت:

    ردیاب برای سالمند چه قیمت در میاد؟

  49. Streaming Jav گفت:

    ردیاب با کیفیت شنود بالا برای خودرو موجود دارید؟

  50. casino online گفت:

    من 10 تا ردیاب برای خودرو می خوااهم چه قیمت می باشد؟

  51. ردیاب خودرو رایان جی پی اس چه قیمت می باشد؟

  52. واقعا راضی هستم از نصب ردیاب رایان جی پی اس

  53. 여우알바 گفت:

    ارزانترین ردیاب حیوانات چه قیمت است؟

  54. 밤일알바 گفت:

    ردیاب شنود دار برای خودرو چه قیمت می باشد؟

  55. ردیاب برای کوهنورد موجود است و چه قیمت

  56. get more info گفت:

    تنها ردیابی بود که روی موتورم نصب کردم و فشاری به باطری موتور نیاورد

  57. 안전놀이터 گفت:

    نصب ردیاب خودرو چقدر زماان می بره

  58. بهترین ردیاب خودرو است من هم رور ماشینم دارم هم روی موتورسیکلت بنلی

  59. دزدیگیر ماهواره ای خودرو چه مدلی دارید

  60. 업소알바 گفت:

    ردیاب سیار برای خودرو موجود دارید؟

  61. بهترین ردیاب خودرو الان چه برندی است؟

  62. more info گفت:

    من ردیاب شما را نصب کردم آیا قفل فرمان هم لازم هست؟

  63. here گفت:

    ردیاب خودرو دارید و چه قیمت

  64. قیمت ردیاب خوودرو و جی پی اس موتورسیکلت چقدر در میاد؟

  65. becak 4d گفت:

    دزدگیر ماهواره ای هوشمند برای خودرو چه قیمت درمیاد؟

  66. Veronique گفت:

    بهترین ردیاب خودرو رایان جی پی اس است من 5 تا خودروهای شرکتمون ردیاب رایان جی پی اس نصب هست حتما نصب کنید

  67. 룸알바 گفت:

    ردیاب آهنربایی خودرو شنود دار دارید؟

  68. get more info گفت:

    ردیاب خودرو شما آنلاین هست یا آفلاین

  69. check here گفت:

    دزدگیر ماهواره ای برای اتوبوس داری؟

  70. ارزانترین ردیاب برای کامیون چه قیمت درمیاد؟

  71. بنظرم نصب خوب باشه ردیاب هم درست عمل خواهد کرد

  72. Пацанки گفت:

    ردیاب خودرو رایان جی پی اس عالی هست سپاس از شما

  73. ردیاب خودرو بدون سیم کشی دارید موجود؟

  74. xvideos گفت:

    ردیاب خودرو چگونه عمل میکنه؟

  75. ردیاب خودرو مدل n304 چه قیمت درمیاد؟

  76. سلام جی پی اس خودرو برای سمند ؟

  77. 파워볼 گفت:

    دزدگیر ماهواره ای خودرو چه قیمت است؟

  78. judi گفت:

    جی پی اس مگنتی موجود هست و چه قیمت

  79. 196.43.133.60 گفت:

    ردیاب موتورسیکلت هم دارید؟

  80. türöffnung گفت:

    بهترین ردیاب رایان جی پی اس په مدلی است برای کامیون

  81. cause of death گفت:

    ردیاب برای خودرو می خواهم بدون دخالت در سیم کشی ماشینم چه مدای دارید

  82. بهترین ردیاب خودرویی بود که تابحال نصب کردم

  83. Lily گفت:

    رایان جی پی اس بهترین ردیاب خودرو دره حتما خریداری کنید

  84. www.docspal.com گفت:

    ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر؟

  85. 먹튀사이트 گفت:

    من برای خودرو ردیاب میخواهم نصب کنم راهنمایی بفرمایید

  86. ارزانترین ردیاب خودرو برای پراید چه قیمت است؟

  87. click here گفت:

    قیمت ردیاب خودرو متفاوت است؟

  88. 노래방알바 گفت:

    مدت زمان نصب ردیاب خودرو چقدر طول میکشه

  89. hotelforrest.ru گفت:

    ارزانترین ردیاب خودرو معرفی کنید مدلش چی هست

  90. بهترین ردیاب خودر رایان جی پی اس است

  91. read more گفت:

    من از شما ردیاب خریداری کردم برای خودرو عالی بود

  92. read more گفت:

    ردیاب مانع از سرقت خودرو میشه؟

  93. قیمت ردیاب مغناطیسی خودرو چقدر درمیاد؟

  94. daftar slot گفت:

    ردیاب آهنربایی برای خودرو چقدر است

  95. discuss گفت:

    آیا شما ردیاب موتورسیکلت دارید؟

  96. بهترین ردیاب خودرو چه قیمت است؟

  97. 1 گفت:

    سلام ردیاب خودرو چه قیمت است با تشکر

    1. نیما فاموری گفت:

      سلام جهت دریافت قیمت ردیاب خودرو با شماره شرکت بخش فروش تماس بگیرید 02144281113

  98. smirnova_f67va گفت:

    بنظرم ردیاب خودرو بهترین راه حل است با تشکر از سایت خوبتون

    1. نیما فاموری گفت:

      سلام با تشکر از دیدگاه شما

  99. 2 گفت:

    سلام نرم افزار ردیاب خودرو بسیار عالی و پرسرعت هست مخصوصا فارسی در اپ استور داره من قبات وایزر داشتم واعا این ردیاب با ردیاب وایزر قابل مقایسه نیست و ردساب رایان واقعا بهتره حتی نصب ردیاب هم جاش عالی و نصبش خیلی حرفه ای انجام شد ممنون از شرکت خوب شما

  100. 3 گفت:

    سلام ممنون که بابت امنیت خودرو این مقاله را نوشتین . و ممنون بابت ردیاب خودرو

  101. melyazoo گفت:

    سلام تشکر بابت راهنمایی در خصوص راه های پیشگیری از سرقت خودرو ممنون از زحمات شما

  102. vasiro5 گفت:

    سلام بهترین ردیاب خودرو چه مارکی هست؟

    1. جباری کارشناس رایان جی پی اس گفت:

      سلام شما می توانید بهترین ردیاب خودرو برند رایان جی پی اس مدل N304 را در بخش محصولات رایان جی پی اس مشاهده نمایید

  103. support-8416 گفت:

    ممنون بابت راهنمایی و اطلاعات در خصوص ردیاب خودرو

دیدگاهتان را بنویسید