مقالات

جمر چیست و کاربرد جمر به چه صورت میباشد؟

جمر چیست

سیستم جمر یا مختل کننده سیگنال ردیاب GPS

جمر یا مختل کننده سیگنال ردیاب : امروزه گیرنده­ های GPS کاربردهای نظامی و غیرنظامی بسیاری دارند و در بسیاری از وسایل نقلیه و حتی دستگاه‌های تلفن همراه شاهد استفاده از آن‌ها هستیم. بهره‌گیری عمومی از این سرویس باعث افزایش سرعت فناوری‌های مرتبط با GPS شده است. قابلیت‌های منحصر به فرد این سیستم تعیین موقعیت و البته هزینه‌های کم استفاده از آن موجب شده است تا در بسیاری از تجهیزات اساسی زندگی انسان‌ها به عنوان یک عنصر اساسی نقش بازی کند. همین وابستگی زیاد زندگی بشر به GPS و آسیب‌پذیری زیاد آن موجب ایجاد نگرانی‌های زیادی شده است. از این­رو بررسی تهدیدهای احتمالی و رفع آن­ها از مهم­ترین چالش‌های محققان این فناوری است.

جمر یا مختل کننده سیگنال ردیاباستفاده از گیرنده­ های GPS در حوزه ­های گوناگون نظامی و غیرنظامی موجب شده تا تحقیقات زیادی در زمینه ­های انحصاری نمودن و سوء استفاده از این سیستم در کشورهای مختلف انجام شود. ایجاد مانع در مسیر سیگنال GPS، اختلال[1] و فریب[2] سه نمونه از این تلاش­ها هستند. از بین حملات ذکرشده در بند پیشین، فریب به دلیل پنهانی بودن ماهیتش، خطرناک­ترین حمله به شمار می­ رود. سیگنال فریب امروزه از مهمترین تهدیدهای پیش­روی گیرنده ­های GPS است که مشکلاتی در محاسبه GPS ایجاد می­ کند. این سیگنال می­ تواند برای منحرف کردن گیرنده­ های دشمن و نیز ایجاد اختلال در آن­ها، به کار گرفته شود.

بنابراین، تشخیص و مقابله با چنین سیگنالی، چه در دفاع و چه در حمله امری بسیار مهم است و در شرایطی می­تواند تهدید بزرگی برای امنیت عملیات جنگی باشد. در ادامه این بخش به بررسی مفهوم جمینگ[3] (ایجاد اختلال الکترونیکی) در گیرنده‌های GPS خواهیم پرداخت. در انتها نیز محصول جدید شرکت راکول‌کالینز که برای مقابله با این پدیده ارائه شده است معرفی می‌شود.

سیستم ضد جمینگ GPS
فناوری جمر یا مختل کننده سیگنال ردیاب

جمر یا مختل کننده سیگنال ردیاب : سال­ها پیش در جریان جنگ سرد، کشورهای غربی و شوروی به خاطر دست‌یابی به فناوری جنگ الکترونیک موفقیت‌های زیادی را کسب کردند. جنگ الکترونیک یا جنگال (کوتاه‌ شده جنگ الکترونیک) اصطلاحی نظامی و بیانگر کاربرد الکترونیک و امواج الکترومغناطیس در نبردها است که شامل ایجاد اختلال در ارتباطات رادیویی و شنود گفتگوهای دشمن می‌شود. استفاده از این فناوری به کشورهای مذکور این امکان را می‌داد تا علاوه بر شناسایی برنامه‌های نظامی دشمن، بتوانند با هزینه‌ای بسیار پایین در اجرای آن اختلال ایجاد کنند.

 

عدم کدگذاری صحیح اطلاعات و دانش کم نسبت به فناوری جمینگ و راهکارهای مقابله با آن در کشورهای دیگر باعث شد تا صاحبان این فناوری بتوانند اطلاعات محرمانه زیادی را از دشمن کسب کنند.

در آن زمان محققان کشور‌های ایالات متحده در حال توسعه و تست سیستم GPS و بررسی امکان استفاده از آن در برنامه‌های نظامی بودند. در حالی که دانشمندان سعی بر کاهش توان سیگنال ارسالی از ماهواره‌ها به سمت دستگاه‌های گیرنده زمینی را داشتند، انتقادهایی نسبت به این موضوع از سوی وزارت دفاع و سایر بخش‌های نظامی امریکا مطرح شد. منتقدان معتقد بودند که توان ارسالی بسیار پایین در این سیستم می‌تواند ضعف بزرگی باشد و زمینه را برای جنگ الکترونیک نسبت به آن فراهم کند.

جمر 

طریقه کارکرد سیستم اخلال‌گر آنتن سیم کارت و ردیاب (جمر)

همانطور که از قبل پیش‌بینی می‌شد، سامانه GPS خیلی زود تحت تاثیر جنگ الکترونیک قرار گرفت و سیستم‌های اخلال‌گر توانستند در عملکرد صحیح آن مشکلاتی ایجاد کنند. اخلال‌گر یا جمر به اصطلاح دستگاهی برای ایجاد پارازیت در سیگنال‌های الکترومغناطیسی است که منجر به اختلال یا قطع ارتباط مخابراتی شود. چنین سیستمی در بحث GPS می‌تواند باعث قطع شدن فرایند تعیین موقعیت توسط دستگاه گیرنده‌ شود. سیستم اخلال‌گر از طریق یک آنتن و با انتشار نویز سفید با توان بالا در محدوده فرکانس کاری GPS، منجر به حذف امواج موثر این سامانه می‌شود. در طی این فرایند دستگاه گیرنده GPS ارتباط خود را با ماهواره‌ها از دست می‌دهد. در اصطلاح تجاری به این دستگاه کور کننده آنتن یا مسدود کننده نیز گفته می ­شود.

 

در سال‌های اخیر تولید و فروش دستگاه‌های اخلال‌گر GPS گسترش زیادی داشته و حتی شاهد کاربردهای غیر نظامی آن نیز بوده‌ایم. این دستگاه برای استفاده شخصی، داخل اتومبیل، منزل، دفتر کار یا هر مکانی که افراد تحت ردیابی قرار دارند، می‌تواند استفاده شود. ساخت چنین دستگاهی هزینه پایینی داشته و در بازارهای تجاری می‌توان به راحتی و با قیمت پایین آن را تهیه کرد.

سیستم ضد جمینگ GPS

در اوایل قرن 21 میلادی گزارش‌های بسیاری مبنی بر اختلال سیستم GPS در برخی از شهر‌های ایالات متحده دریافت شد. از این‌رو دولت امریکا بلافاصله با وضع قوانینی استفاده از چنین دستگاه‌‌هایی را برای شهروندان و البته بخش غیر نظامی این کشور ممنوع کرد. امروزه با وجود اینکه در بسیاری از کشورهای جهان استفاده از این دستگاه‌ها جرم محسوب می‌شود، اما همچنان می‌توان شاهد خرید و فروش آسان آن‌ها در بازار بود.

در سوی دیگر سیستم‌های نظامی قرار دارند که آن‌ها نیز در معرض تهدید دستگاه‌های اخلال‌گر هستند. بسیاری از هواپیماهای جنگنده، بمب افکن‌ها، ناوها و موشک‌ها برای تعیین موقعیت خود از سیستم‌ GPS استفاده می‌کنند. از این‌رو بهره‌مندی از قابلیت جمینگ و تکنیک‌های ضد جمینگ اولویت بسیاری از کشورهای جهان است.

 

جمینگ یا جمر GPS

جمر یا مختل کننده سیگنال ردیاب : روش‌های جمینگ سیگنال‌های GPS موضوعی کاملا شفاف بوده و از کسی پنهان نیست. این روش‌ها از ساده‌ترین راه‌کارها برای ایجاد اختلال استفاده می‌کنند. دلیل اصلی این موضوع نیز در ارتباط با محدودیت اعمال تغییرات در اساس کارکرد این سامانه موقعیت‌یابی است. در واقع نحوه عملکرد GPS کاملا واضح و ساده بوده و از این‌ رو در طی سال‌های گذشته تکنیک‌های جمینگ تقریبا مشابه بوده و تلاش زیادی برای بهبود این روش‌ها انجام نشده است.

 

موثرترین روش مقابله با ماهواره‌ها تکنیک جمینگ است. ایجاد تداخل در سیگنال ماهواره‌ها با وجود هزینه بسیار پایین، عملکرد بسیار خوبی دارد. نتایج شبیه‌سازى نشان می­دهد که براى ایجاد اختلال در سیستم ­هاى ماهواره ­اى باند باریک، نسبت سیگنال اخلال‌گر به سیگنال ماهواره (JSR[4]) می‌تواند حدود ۱ تا db2 باشد. با این حال در سیستم­ هاى ماهواره­ اى طیف گسترده مانند GPS، به نرخ JSR بیشتری نیاز خواهد بود. بررسی‌ها در این زمینه نشان داده است که برای ایجاد اختلال در سیگنال GPS نیاز به سیگنالی با توان بالاتر از 20db از سیگنال ماهواره خواهد بود. سیگنال ارسالی از سوی دستگاه اخلال‌گر می‌تواند به دو صورت سینوسی متناوب و پالسی باشد. انتشار یک سیگنال سینوسی متناوب ساده‌ترین عملکرد یک اخلال‌گر است و در آن تنها یک فرکانس تحت تاثیر قرار می‌گیرد. از این‌رو فرکانس تولیدی باید دقیقا در فرکانس سیگنال GPS تنظیم شده باشد.

در این روش به دلیل انتشار مداوم سیگنال از سوی دستگاه اخلال‌گر، شناسایی و کشف منبع جمینگ آسان خواهد بود. در روش پالسی دستگاه اخلال‌گر در یک بازه زمانی کوتاه یک پالس با توان بالا را ارسال می‌کند. به دلیل ماهیت سیگنال پالسی، بازه بزرگی از باند فرکانسی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. در واقع هر دو نوع اخلال‌گرهای یاد شده توان برابری را انتشار می‌دهند، اما با توجه به اینکه در روش پالسی تمام توان در یک بازه زمانی کوتاه ارسال می‌شود، تاثیر زیادی در گیرنده GPS خواهد داشت. از سوی دیگر به دلیل اینکه در روش پالسی دستگاه اخلال‌گر تنها در زمان کوتاهی فعال است، کشف آن نیز دشوارتر خواهد بود.

سیستم ضد جمینگ GPS

 

مختل کننده جی پی اس خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

در کنار انواع ردیاب ها که برای تامین امنیت استفاده می شود، دستگاه هایی نیز برای ایجاد اختلال در عملکرد ردیاب ها وجود دارد. در مقالاتی که پیش از این در بخش مقالات رایان جی پی اس ، نوشته ایم درباره کارکردها و مزایای ردیاب صحبت کرده ایم. در این مقاله می خواهیم با دستگاهی آشنا شویم که می تواند عملکرد جی پی اس را کاملا مختل کند و دستگاه را از کار بیندازد. اگر با دستگاه مختل کننده جی پی اس خودرو، آشنا نیستد در ادامه همراه رایان جی پی اس باشید.

جمر

دستگاه مختل کننده ردیاب چیست؟ بهترین راه از کار انداختن جی پی اس خودرو

جمر یا مختل کننده سیگنال ردیاب : پیش از اینکه به سراغ ضد ردیاب خودرو ، به بررسی عملکرد جی پی اس می پردازیم. جی پی اس یک سیستم موقعیت یابی جهانی است که به کمک ارسال و دریافت مداوم سیگنال قادر به تعیین دقیق موقعیت جغرافیایی است. این دستگاه با کمک ماهواره و ایستگاه های پردازش سیگنال زمینی توانایی تعیین موقعیت و ثبت اطلاعات را دارد. معمولا یکی از کاربردهای ردیاب تامین امنیت اتومبیل است و قیمت جی پی اس خودرو بسته به انواع و کاربردهای آن متفاوت است. 

حال که با نحوه کار GPS آشنا شدیم به سراغ عملکرد مختل کننده جی پی اس خودرو می رویم. مختل کننده یا دستگاه ضد ردیاب ماشین وسیله ای کوچک است که بر روی فندک ماشین نصب می شود. این دستگاه بدون باتری کار می کند. کار اصلی دستگاه ضد جی پی اس ارسال مداوم پارازیت بر روی ردیاب خودروست. با ارسال پارازیت عملا ارتباط جی پی اس با ماهواره دچار اختلال می شود.

دستگاه ضد جی پی اس خودرو

چگونه می توان از دستگاه ضد جی پی اس خودرو استفاده کرد؟

دستگاه ضد جی پی اس از یک تراشه کوچک GPS استفاده می کند. کار این تراشه بر خلاف دستگاه جی پی اس ایجاد اختلال در فرآیند موقعیت یابی است. جی پی اس کوچک قرار گرفته در مرکز ضد ردیاب با ارسال سیگنال فرآیند مکان یابی را دشوار می کند. به عبارت دیگر این دستگاه جی پی اس را به اشتباه می اندازد. راه اندازی و از کار انداختن جی پی اس خودرو، کار چندان سختی نیست. با نصب دستگاه در جای مناسب و فعالسازی آن، دستگاه به سرعت شروع به کار می کند. 

جمر یا مختل کننده سیگنال ردیاب

 

دستگاه ضد جی پی اس برای چه کسانی کاربرد دارد؟

شاید بتوان کاربرد امنیتی را مزیت بزرگ دستگاه ضد ردیاب خودرو بدانیم. ارگان های نظامی و امنیتی مثل پلیس از این دستگاه برای مخفی نگه داشتن موقعیت خود در مواقع حساسی مثل عملیات های سری استفاده می کنند. البته افرادی هم که گمان می کنند تحت تعقیب هستند یا حریم شخصی شان تحت نظر است، از دستگاه ضد جی پی اس خودرو استفاده می‌کنند. برخی افراد سود جو با نیات پلید هم از ضد جی پی اس استفاده می کنند. برای مثال سارقین خودرو از این دستگاه برای ایجاد اختلال در فرآیند موقعیت یابی بهره می برند.

جمر یا مختل کننده سیگنال ردیاب

 

آیا استفاده از دستگاه ضد جی پی اس خودرو قانونی است؟

با توجه به کاربردهای محدود مختل کننده جی پی اس خودرو، استفاده از ضد جی پی اس در همه موارد قانونی نیست. در حقیقت دستگاه ضد جی پی اس گاهی در امواج رادیویی و الکترونیکی مثل موبایل هم اختلال ایجاد می کند. به همین دلیل اگر قصد خرید این دستگاه را دارید بهتر است درباره محدودیت های خرید و استفاده از جی پی اس تحقیق کنید.

 

آیا می توان از هر فاصله ای جی پی اس خودرو را از کار انداخت؟

برای استفاده از دستگاه ضد ردیاب و از کار انداختن جی پی اس ، باید حداقل در فاصله 5 متری سوژه مورد نظر باشد. در حقیقت برد ضد جی پی اس ها در بهترین حالت 5 متر است و نمی توان از فاصله دور اختلالی در علمکرد جی پی اس ایجاد کرد. به همین دلیل ضد جی پی اس های خودرو در درون اتومبیل قرار می گیرند تا به درستی کار خود را انجام دهند.

جمر یا مختل کننده سیگنال ردیاب

 

دستگاه ضد جی پی اس چه ویژگی هایی دارد؟

ساختار دستگاه ضد جی پی اس بسیار شبیه GPS های معمولی مثل جی پی اس مغناطیسی خودرو است. در حقیقت تفاوت جی پی اس با ضد ردیاب تنها در عملکرد آن است. برخی از ویژگی های ضد جی پی اس را در زیر به طور فهرست وار مرور می کنیم.

  • بدون نیاز به اتصال به برق یا استفاده از باتری
  • حداکثر برد 5 متری ضد جی پی اس
  • سبک با اندازه‌ای کوچک و قابل استفاده در تمامی محیط ها

از آنجا که کاربردهای ضد جی پی اس چندان عمومی نیست، نمی توان ضد ردیاب ها را به سادگی خریداری کرد. معمولا ضد ردیاب ها قیمت بالایی دارند و برخی ترجیح می دهند از روش های دیگر برای غیرفعال کردن ردیاب استفاده کنند.

 

آیا بدون استفاده از ضد ردیاب می توان کارایی جی پی اس را مختل کرد؟

برای از از کار انداختن جی پی اس خودرو، روش های مختلفی وجود دارد. معمولا قطع برق ردیاب ساده ترین راه حلی است که در این مواقع کارساز است. اگر ردیاب از نوع سیمی باشد و به خوبی مخفی نشده باشد می توان مکان آن را پیدا کرد و ردیاب را از کار انداخت. البته این روش در ردیاب های غیر سیمی مثل ردیاب شخصی یا  جی پی اس حیوانات کاربرد زیادی ندارد. برخی از ردیاب ها نیز به سیستم هشدار مواجه هستند که اگر شخصی قصد دستکاری در ردیاب را داشته باشد، مالک ردیاب متوجه خواهد شد. 

جمر یا مختل کننده سیگنال ردیاب

 

آیا استفاده از ضد جی پی اس به سلامتی کاربر آسیب می زند؟

جمر یا مختل کننده سیگنال ردیاب : کاربرد اصلی ضد جی پی اس ها ارسال پارازیت برای اختلال در ردیاب است. قطعا استفاده مداوم از این دستگاه بر روی عملکرد کسانی که در نزدیک آن هستند تاثیر منفی دارد. معمولا افرادی که در معرض انواع پارازیت و سیگنال هستند در خطر بروز سرطان قرار می گیرند. البته نمی‌توان نظر قطعی درباره این موضوع داد. اما به نظر می رسد که استفاده مداوم از ضد جی پی اس، آسیب هایی به دنبال خواهد داشت.

 

آیا واقعا به خرید ضد جی پی اس نیاز داریم؟

در پایان مقاله باید بر این نکته تاکید کنیم که ضد جی پی اس کاربردهای محدودی دارد. در حقیقت به جز افرادی که واقعا نیاز به استفاده از ضد ردیاب دارند، تهیه این محصول برای سایر افراد ممکن است کاربردی نباشد. در مواقعی که نیازی به این دستگاه نداریم تهیه کردن آن می تواند هزینه و محدودیت های زیادی را به ما تحمیل کند.

البته همان قدر که ضد جی پی اس کاربردهای محدودی دارد، استفاده از ردیاب بسیار کاربردی است و می تواند امنیت کامل دارایی های مان نظیر اتومبیل را تامین کند. حتی خرید جی پی اس ارزان قیمت نیز می تواند نگرانی های بسیاری از افراد درباره تامین امنیت را کاملا برطرف کند. در انتهای مقاله پیشنهاد می کنیم برای خرید جی پی اس با رایان جی پی اس تماس حاصل بفرمایید.

 

جی پی اس کامیون را چگونه میتوان تهیه کرد؟

شما میتوانید با ورود به صفحه اصلی محصولات رایان جی پی اس انواع ردیاب های باسیم کشی و بدون سیم کشی _ ردیاب حیوانات _ ردیاب آهنربایی – ردیاب کودک – ردیاب سالمند _ ردیاب خودرو _ ردیاب موتورسیکلت _ ردیاب کامیون و ردیاب کامیونت _ ردیاب پرتابل را مشاهده و بر اساس نیاز خود ردیاب را از شرکت رایان جی پی اس تهیه نمایید.

 

شما می توانید جهت خرید ردیاب کامیون با شماره های موجود در سایت تماس حاصل بفرمایید.

نوشته های مشابه

85 دیدگاه در “جمر چیست و کاربرد جمر به چه صورت میباشد؟

  1. Rosemary گفت:

    ردیاب خودرو چه برندایی دارید

  2. ردیاب برای کانتینر چی پیشنهاد می دین

  3. ردیاب آهنربایی چه قیمت در میاد

  4. kebe.top گفت:

    ردیاب با قابلیت شنود دارید

  5. ردیاب برای بیماران آلزایمری چه قیمت در میاد

  6. mycte.net گفت:

    ردیاب مغناطیسی چه قیمت می باشد

  7. ردیاب خودرو نیاز دارم وو شهرستان هستیم راهنمایی بفرمایید جهت خرید

  8. ردیاب بسیار خوبی است برای امنیت وسیله نقلیه عالی بود

  9. نرم افزار رایان جی پی اس بسیار عالی بود

  10. mpc-install.com گفت:

    سلام من روی تا از وسیله های شرکتمون ردیاب شمارو بستم ممنون هستم بابت کیفیت ردیاب و خدمات خوبتون

  11. kebe.top گفت:

    جی پی اس کامیون چه قیمت در میاد

  12. mpc-install.com گفت:

    آیا جمر روی ردیاب موتور هم تاثیر داره

  13. ردیاب ضد جمر هم وجود داره؟

  14. ردیاب خودرو و ردیاب موتورسیکلت قیمت چند است من دوتا نیاز دارم

  15. جی پی اس بهتره یا دزدگیر

  16. 39.100.90.4 گفت:

    ردیاب قلاده ای حیوانات چه قیمت در میاد

  17. Lakeisha گفت:

    جی پی اس ماهواره ای خودرو چه قیمت در میاد

  18. mpc-install.com گفت:

    ردیاب مغناطیسی میشه با جمر از کار انداخت

  19. grazebo.com گفت:

    ردیاب آهنربایی بهتر است یا ردیاب خودرو

  20. mpc-install.com گفت:

    ردیاب موتورسیکلت واقعا خوبه و لازم

  21. grazebo.com گفت:

    سلام ممنون بابت ردیاب بسیار خوبتون

  22. agen poker گفت:

    سلام ردیاب کودک قیمت بفرمایید

  23. آیا راهکاری برای غیر فعال کردن جمر است؟

  24. Ray گفت:

    ردیاب حیوانات چه قیمت است

  25. noodol cafe گفت:

    ردیاب کامیون موجود دارید و قیمت؟

  26. قیمت ردیاب خودرو چقدر است

  27. kebe.top گفت:

    ردیاب موتور بهتره یا دزدگیر

  28. جی پی اس موتورسیکلت چه قیمته

  29. ممنون بابت ردیاب بسیار خوبتون عالی بود

  30. Danilo گفت:

    دزدگیر خودرو و ردیاب خودرو چه قیمت در میاد

  31. Homer گفت:

    آیا جمر روی همه ردیاب ها تاثیر میذاره؟

  32. Kristy گفت:

    دزدگیر موتور سیکلت بهتره یا ردیاب موتور

  33. our ps4 games گفت:

    ردیاب کودک و ردیاب سالمند چقدر در میاد؟

  34. and ps4 games گفت:

    آیا جمر نیاز به نصب داره؟

  35. ps4 games the گفت:

    جی پی اس خودرو و ردیاب موتورسیکلت چقدر در میاد؟

  36. ps4 games an گفت:

    ردیاب خودور چه قیمت می باشد

  37. t.co گفت:

    قیمت جمر چقدر در میاد و به چه شکل است استفادش

  38. http://t.co گفت:

    جمر دوربین را هم از کارمیندازه یا خیر

  39. tinyurl.com گفت:

    آیا با جمر میشه شنود از کار انداخت

  40. دزدگیر ماهواره ای خودرو دارید

  41. بهترین شرکت فروش ردیاب در ایران است

  42. ردیاب موتورسیکلت چه قیمت درمیاد

  43. رایان جی پی اس عالی بود با تشکر

  44. j.mp گفت:

    ردیاب ضد پارازیت دارید ؟

  45. ردیاب آهنربایی چه قسیمت در میاد

  46. چطور میشه ردیاب را از کار انداخت

  47. quest bars is گفت:

    قیمت دستگاه جی پی اس یاب بفرمایید

  48. بهترین ردیاب موتورسیکلت چه مدلی پیشنهاد میکنید

  49. when quest bars گفت:

    جمر بر روی دزدگیر هم تاثیر میذاره؟

  50. j.mp گفت:

    جمر روی چه وسایلی تاثیر میذاره

  51. bit.ly گفت:

    قیمت بهترین ردیاب خودرو

  52. تفاوت جمر با مختل کننده آنتن سیگنال چی هست

دیدگاهتان را بنویسید