مقالات

سوالات متداول ردیاب آهنربایی، پاسخ به سوالات جی پی اس آهنربایی

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی

پاسخ به تمام سوالات درباره عملکرد ردیاب آهنربایی

1. آیا ردیاب های آهنربایی با هم تفاوت دارند؟

پاسخ بله است. در بازار ایران جی پی اس های آهنربایی متنوع با کیفیت ها و دقت های بالا و پایین وجود دارد که تست و بررسی آنها برای شما که هیچگونه اطلاعات کاملی از این نوع محصولات ندارید بسیار سخت خواهد بود. اما رایان جی پی اس دارای تنوع مختلف از ردیاب های آهنربایی با ابعاد و وزن و مدت شارژ مختلف می باشد که همگی نقطه زن و با دقت بالا و دارای کیفیت یکسان می باشند. این موجب شده است که شما براحتی بتوانید ردیاب آهنربایی با ابعاد مناسب از بین محصولات رایان جی پی اس را با توجه به محل مورد ردیابی خود انتخاب و خریداری نمایید. پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی

2. آیا ردیاب آهنربایی نیاز به سیم کشی دارد؟

خیر، کلیه ردیاب های آهنربایی بدون سیم کشی می باشند و برای نصب ردیاب کافی است بوسیله آهنربایی که در قسمت زیرین جی پی اس شارژی قرار دارد بر روی سطوح فلزی آن را متصل نمایید.

3. آیا ردیاب آهنربایی دارای صدا یا چراغ است؟

خیر، ردیاب آهنربایی هیچگونه صدا یا چراغ یا علائمی که موجب شناسایی آن شود ندارد و کاملا بدون صدا و غیر قابل شناسایی می باشد.

4. ردیاب آهنربایی بصورت آنلاین است یا آفلاین؟

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی: کلیه ردیاب های آهنربایی رایان جی پی اس در هر دو حالت آنلاین و آفلاین قابل ردیابی هستند. بخش آنلاین شما با برنامه ردیاب بر روی گوشی موبایل براحتی نصب و قابل مشاهده می باشد. بخش آفلاین هم در زمانی که اینترنت وجود ندارد با sms براحتی می توانید لینک موقعیت مکانی ردیاب را در گوگل مپ دریافت نمایید.

5. آیا ردیاب آهنربایی دارای برنامه برای گوشی موبایل است؟

بله، کلیه ردیاب های آهنربایی ارائه شده توسط رایان جی پی اس دارای برنامه برای گوشی های موبایل اندروید و IOS می باشند.

ردیاب آهنربایی چیست؟

6. آیا می توان برنامه ردیاب را بر روی چند گوشی موبایل نصب کرد؟

بله، شما می توانید برنامه ردیاب مگنتی رایان جی پی اس را بصورت همزمان بر روی چند گوشی موبایل فرقی ندارد اندروید یا IOS نصب کرده و چند کاربر می توانند باهم موقعیت را همزمان رصد کنند و هیچگونه محدودیتی در نصب برنامه وجود ندارد.

7. آیا برای راه اندازی ردیاب آهنربایی نیاز به سیم کارت است؟

بله، کلیه ردیاب های آهنربایی یا جی پی اس خودرو با سیم کشی با سیم کارت کار می کنند. ردیاب از طریق سیم کارت بصورت اینترنتی اطلاعات ترددی وسیله نقلیه را بر روی نرم افزار تلفن همراه شما ارسال و به شما امکان مشاهده موقعیت مکانی را در نقشه بصورت آنلاین می دهد. همچنین در مواقعی که اینترنت ضعیف یا قطع است شما از طریق ارسال پیامک به سیم کارت داخل ردیاب می توانید موقعیت مکانی وسیله نقلیه را در نقشه گوگل مشاهده کنید.

8. بهترین سیم کارت برای داخل جی پی اس مغناطیسی کدام اپراتور می باشد؟

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی: بهترین سیم کارت برای قرار دادن در داخل جی پی اس مغناطیسی خودرو اپراتور همراه اول می باشد. اما بازهم انتخاب بهترین اپراتور برای قرار دادن در داخل دستگاه جی پی اس بستگی به نوع آنتن دهی سیم کارت و خدمات آن اپراتور در محل زندگی و شهر شما دارد. شما می توانید بهترین آنتن دهی و بالاترین سرعت اینترنت اپراتور در شهر خود را بررسی و انتخاب و در داخل ردیاب مغناطیسی قرار بدهید.

9. آیا دستگاه ردیاب آهنربایی پس از اتمام شارژ باتری مجدد قابل استفاده است؟

بله، ردیاب های آهنربایی دارای باتری داخلی پلیمری با قابلیت شارژ مجدد هستند. این نوع باتری ها همانند باتری های گوشی های تلفن همراه می باشند که با هر بار اتمام شارژ باتری جی پی اس، شما می توانید بوسیله کابل اندروید مجدد ردیاب خود را فول شارژ کرده و مجدد استفاده نمایید.

10. باتری های ردیاب های آهنربایی چه مدت طول عمر دارند؟

باتری های پلیمری در داخل ردیاب های آهنربایی معمولا میانگین بین 5 الی 7 سال طول عمر دارند. اما میزان استفاده شما و تعداد شارژ شدن های باتری ردیاب در طول عمر آن تاثیری مستقیم خواهد داشت.

محل نصب ردیاب آهنربایی

11. آیا باتری داخلی ردیاب آهنربایی پس از خراب شدن قابل تعویض می باشد؟

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی: بله، شما می توانید در صورت خراب یا فاسد شدن باتری ردیاب خود با مراجعه به مراکز باتری، آن را تعویض و باتری جدیدی برای ردیاب خریداری و مجدد استفاده نمایید.

12. آهنربای جی پی اس های مگنتی تا چه میزان قوی است؟

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی: ردیاب های مگنتی دارای آهنربای بسیار قوی و استاندارد با تناسب وزن خود هستند. قدرت آهنربای جی پی اس های مگنتی ارتباط مستقیم با وزن ردیاب دارد. هرچقدر ابعاد ردیاب بزرگتر باشد قطعا وزن ردیاب سنگین تر و نیاز به آهنربای قوی تر دارد تا در هنگام نصب در زیر خودرو براحتی کنده نشود.

13. آیا امکان افتادن ردیاب آهنربایی از زیر خودرو وجود دارد؟

اگر ردیاب خود را در محلی مناسب در زیر ماشین نصب کرده این و سطح اتصال آهنربا با فلز تمیز و کاملا صاف باشد امکان افتادن ردیاب از زیر خودرو در هنگام تکان های شدید یا دست انداز صفر درصد می باشد. قدرت آهنربای ردیاب های مگنتی کاملا استاندارد و متناسب با وزن ردیاب طراحی شده است تا در تکان های شدید خودرو ردیاب براحتی از محل اتصاد کنده و جدا نشود.

14. آیا ردیاب آهنربایی دارای قابلیت شنود است؟

بله همه محصولات آهنربایی رایان جی پی اس دارای قابلیت شنود می باشند. شما با تماس به سیم کارت داخل ردیاب براحتی می توانید بر صداهای محیط اطراف ردیاب خود نظارت داشته باشید. توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از شنود، ردیاب هیچگونه صدا یا نوییزی را نخواهد داشت.

ردیاب آهنربایی چیست؟

15. برد مسافتی ردیاب آهنربایی چقدر است؟

جی پی اس آهنربایی ماهواره ای می باشند و همانند ردیاب موتورسیکلت و خودرو هیچگونه محدودیت مسافتی برای استفاده و مسیر یابی ندارند و شما قادر خواهید بود بدون توجه به مسافت از هر نقطه در ایران بر موقعیت مکانی وسیله نقلیه یا شخص توسط جی پی اس نظارت داشته باشید.

16. برد میکروفن ردیاب آهنربایی جهت شنود چقدر است؟

ردیاب های آهنربایی دارای یک عدد میکروفون بسیار قوی با وضوح صدای بالا می باشند که به شما این امکان را می دهند تا با برقراری تماس به ردیاب بتوانید تا شعاع 3 متر بر صداهای اطراف ردیاب نظارت داشته و بصورت شفاف صدا ها را شنود نمایید. البته شما می توانید برای محیط 50 متر از یک ردیاب آهنربایی استفاده کنید و تمام صداهای محیط را دریافت کنید اما صدای واضح و قابل فهم تا شعاع 3 متر در اطراف ردیاب امکان پذیر می باشد.

ردیاب آهنربایی چیست؟

17. از چه شارژری برای شارژ کردن باتری ردیاب باید استفاده شود؟

برای شارژ کردن باتری داخلی ردیاب باید از کلگی شارژر 5 ولت 1 آمپر استفاده نمایید. درصورتی که از شارژر های با آمپر بالا یا فست شارژ استفاده کنید ممکن است به دستگاه ردیاب شما آسیب جدی وارد و ردیاب شما بسوزد. همچنین استفاده از ردیاب فندکی خودرو یکی دیگر از دلایل جدی در خراب شدن ردیاب آهنربایی شما می باشد و هرگز برای شارژ کردن باتری ردیاب از شارژر فندکی یا فست شارژ استفاده نکنید.

18. آیا برنامه ردیاب آهنربایی رایان دارای هزینه سالانه می باشد؟

خیر، رایان جی پی اس یکی از معدود شرکت های توزیع ردیاب در ایران است که برای ردیاب های آهنربایی خود حق اشتراک سالانه را در جهت تکمیل رضایت کاربران و تبلیغ گسترده تر حذف نموده و شما براحتی می توانید با خرید یک ردیاب آهنربایی از رایان جی پی اس از اکانت 10 ساله رایگان نرم افزاری بدون پرداخت حق اشتراک سالانه بهره مند گردید.

تفاوت ردیاب آهنربایی در چیست؟

19. آیا ردیاب آهنربایی رایان جی پی اس دارای گارانتی می باشد؟

کلیه محصولات ردیاب های بدون سیم کشی و آهنربایی رایان جی پی اس دارای گارانتی تعویض 6 ماهه GPS  می باشند که در صورت خرابی آنتن جی پی اس برد داخلی ردیاب شما تعویض می گردد. سایر ایرادات ردیاب شامل گارانتی نبوده ولی شما می توانید از خدمات 10 ساله پشتیبانی رایان جی پی اس برای خرابی های احتمالی در طول مرور زمان بهره مند گردید.

20. درصورتی که ردیاب آهنربایی خراب شود آیا مجدد قابل تعمیر می باشد؟

معمولا 95 درصد خرابی های ردیاب های مگنتی قابل درست شدن می باشند. شما با خرید ردیاب آهنربایی از رایان جی پی اس تا 10 سال می توانید از خدمات پس از فروش شرکت بهره مند شوید. رایان جی پی اس دارای قوی ترین تیم متخصصین تعمیرات جی پی اس در ایران است که علاوه بر تعمیرات ردیاب های خود، کلیه مدل های ردیاب های سایر شرکت های دیگر را در سراسر ایران تعمیر می نماید.

21. آیا به جز خط من اگه کسی بصورت اتفاقی به ردیاب زنگ بزند می تواند شنود کند؟

خیر، سیستم امنیتی ردیاب آهنربایی رایان جی پی اس بگونه ای طراحی شده است تا تنها خط مدیر ردیاب بتواند بصورت آنلاین شنود کند و دستگاه ردیاب تنها پاسخ تماس خط مدیر ردیاب که از قبل تعریف شده را می دهد. هیچ شماره ای جز شماره تلفن خط مدیر ردیاب اجازه شنود را ندارد و ردیاب تماس های سایر کاربران را ریجکت می کند.

محل نصب ردیاب آهنربایی

22. برای ردیاب آهنربایی می تواند تا چند شماره بعنوان مدیر تعریف کرد؟

شما می توانید برا ردیاب آهنربایی رایان جی پی اس تا 3 شماره بعنوان مدیر تعریف کرده تا درصورت نیاز به شنود 2 شماره دیگر نیز قادر به استفاده از میکروفن باشند.

23. آیا ردیاب آهنربایی قابلیت ضبط صدا را دارد؟

خیر، سیستم ضبط صدا در اکثر کشور های دنیا جرم دارد و ممنوع است.

24. برنامه ردیاب آهنربایی را از کجا باید دانلود کنم؟

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی: شما می توانید پس از خرید ردیاب آهنربایی رایان جی پی اس، وارد بخش محصولات در وب سایت شده و پس از پیدا کردن محصول خریداری شده، بر روی محصول مورد نظر کلیک کرده و وارد توضیحات محصول می گردد. در انتهای توضیحات هر محصول لینک دانلود برنامه برای گوشی های اندروید و IOS موجود می باشد. کافی است به پایین صفحه محصول رفته و بر روی عکس اندروید و IOS کلیک کرده و بر اساس نوع گوشی تلفن همراه خود برنامه جی پی اس مگنتی را دانلود نمایید.

تفاوت ردیاب آهنربایی در چیست؟

25. از کجا متوجه شوم ردیاب من فول شارژ شده است؟

زمانی که شما ردیاب آهنربایی را به شارژ بزنید یک چراغ قرمز در کنار محل ورود سیم کارت به داخل ردیاب روشن می گردد. زمانی که چراغ قرمز روشن می شود یعنی ردیاب شما در حال شارژ می باشد. زمانی که چراغ قرمز ردیاب خاموش شد یعنی باتری داخلی ردیاب آهنربایی شما کاملا شارژ شده است.

26. از کجا متوجه شوم باتری ردیاب آهنربایی من چقدر شارژ باتری دارد؟

یکی از دغدغه های اکثر کاربران در استفاده از ردیاب های بدون سیم ترس از خاموش شدن ردیاب بر اثر اتمام شارژ باتری و نداشتن دستری مجدد به ردیاب است. کلیه ردیاب های آهنربایی رایان جی پی اس در برنامه ردیابی خود دارای نمایشگر درصد شارژ باتری می باشند که به شما این امکان را می دهد تا قبل از اتمام شارژ باتری داخلی جی پی اس، سریعا خود را به وسیله نقلیه رسانده و ردیاب را از زیر خودرو جدا و مجدد به شارژ بزنید. همچنین ردیاب دارای هشدار ضعیف شدن باتری با قابلیت تماس می باشد که در صورت ضعیف شدن باتری داخلی خود در 10 درصد باقی مانده به خط مدیر ردیاب تماس می گیرد.

27. آیا برای استفاده از ردیاب آهنربایی باید سیم کارت داخل ردیاب شارژ داشته باشد؟

بله، ردیاب برای نمایش موقعیت مکانی و ارسال اطلاعات وسیله نقلیه بر روی نرم افزار تلفن همراه شما نیاز به اینترنت و شارژ سیم کارت دارد. درصورتی که سیم کارت داخل ردیاب آهنربایی شارژ نداشته باشد بخش آنلاین ردیاب شما در برنامه غیرفعال و آفلاین شده و دیگر ردیاب قادر به نمایش موقعیت مکانی نمی باشد. میانگین شارژ اعتباری سیم کارت که یک ردیاب برای یکسال کارکرد بصورت متوسط نیاز دارد 100.000 تومان می باشد.

28. آیا برای سیم کارت داخل ردیاب باید بسته اینترنتی بگیرم؟

اگه GPRS سیم کارت داخل ردیاب آهنربایی شما فعال باشد یا قبلا محدودیت استفاده از اینترنت برای سیم کارت شما از قبل تعریف نشده باشد لازم به خرید بسته اینترنتی ماهانه یا سالانه ندارید. ردیاب می تواند از شارژ پولی سیم کارت هم استفاده اینترنتی و هم پیامکی کند. پس در این حالت فقط لازم است سیم کارت داخل ردیاب را برای کارکرد 1 ساله 100.000 تومان شارژ نمایید.

اما درصورتی که GPRS سیم کارت داخل ردیاب مغناطیسی شما فعال نباشد یا برای سیم کارت محدودیت تعریف شده باشد باید حتما یک بسته اینترنتی یکماهه برای خط داخل ردیاب آهنربایی تهیه کنید.

29. از کجا متوجه شوم سیم کارت داخل ردیاب من شارژ دارد؟

یکی از راهکارها نصب برنامه همراه من یا ایرانسل من است. شما باید قبل از قرار دادن سیم کارت در داخل ردیاب، کد فعال سازی سیم کارت را در برنامه ایرانسل من یا همراه من دریافت و شماره سیم کارت را در نرم افزار اپراتور تعریف نمایید تا براحتی بتوانید بر اطلاعات موجودی شارژ یا اینترنت سیم کارت دسترسی داشته باشید.

روش دوم ارسال کد دستوری G1234 به سیم کارت داخل ردیاب است. درصورتی که سیم کارت داخل ردیاب شما شارژ داشته باشد پس از دریافت این کد دستوری برای شما لینک موقعیت مکانی گوگل مپ را ارسال می کند که به معنی داشتن شارژ است. درصورتی که کد دستوری را به سیم کارت داخل ردیاب فرستادین و ردیاب در پاسخ هیچگونه واکنشی از خود نداشت لازم است که حتما سیم کارت داخل ردیاب را مجدد شارژ کنید.

30. آیا ردیاب های آهنربایی همانند گوشی های موبایل نیاز به ریجستر دارند؟

بله، کلیه دستگاه هایی که با سیم کارت کار می کنند برای دریافت خدمات از اپراتور ایران باید ریجستر شده و قانونی باشند. تمام ردیاب های آهنربایی رایان جی پی اس بصورتی قانونی وارد شده و ریجستر شده می باشند. شما فقط کافی است سیم کارت خود را در داخل ردیاب قرار بدهید تا ریجستر ردیاب شما فعال گردد.

31. آیا در زمان فروش ردیاب به مالک جدید باید جهت ریجستر ردیاب سریال را مانند گوشی موبایل به مالک جدید انتقال داد؟

خیر،نحوه ریجستری ردیاب های آهنربایی مانند گوشی موبایل است اما برای نقل و انتقال ردیاب کافی است سیم کارت خود را از داخل ردیاب خارج نموده و سیم کارت خریدار جدید ردیاب آهنربایی را در جی پی اس قرار داده و کلیه مراحل راه اندازی بصورت اتومات انجام و نیاز به هیچگونه دستکاری از طرف شما نمی باشد.

32. آیا ردیاب آهنربایی رایان جی پی اس ضد آب است؟

بله، کلیه ردیاب های آهنربایی رایان جی پی اس دارای شناسه IP65 می باشند که در مقابل پاشش آب مقاوم بوده و ضد آب و ضد رطوبت و گرد و غبار می باشند.

33. آیا ردیاب در صورت روشن شدن خودرو یا جابجایی به من هشدار می دهد؟

ردیاب های آهنربایی برخلاف ردیاب های باسیم کشی هشدار روشن یا خاموش شدن خودرو را ندارند. اما ردیاب آهنربایی رایان جی پی اس دارای هشدار لرزش می باشند که به شما این امکان را می دهد تا در زمانی که هشدار در برنامه فعال شده باشد، با جابجایی و ایجاد لرزش در ردیاب با حرکت کردن خودرو، جی پی اس به خط مدیر تماس گرفته و هشدار لرزش را اعلام می کند. همچنین در صورتی که شما در برنامه ردیابی AIKA GPS آنلاین باشید هشدار لرزش در برنامه برای شما ارسال و نرم افزار شما شروع به آژیرکشیدن می کند.

34. آیا ردیاب آهنربایی در نقاط کور هم ردیابی می کند؟

کلیه ردیاب های موجود در دنیا بوسیله سیم کارت کار میکنند. سیم کارت اطلاعات را از ردیاب دریافت کرده و به تلفن همراه شما در برنامه ردیاب ارسال می کند. درصورتی که ردیاب در نقطه ای وارد شود که فاقد دکل آنتن دهی از طرف اپراتور است، قطعا سیم کارت داخلی ردیاب شما وظیفه خود که ارسال اطلاعات از ردیاب به تلفن شما است را نمی تواند انجام بدهد و بخش ردیابی شما دیگر عمل نخواهد کرد. در این شرایط ردیاب آهنربایی رایان جی پی اس از طریق قابلیت LBS که مربوط به دکل مخابرات می باشد محدوده موقعیت وسیله نقلیه شما را با خطای 5000 متری نمایش می دهد.

قابلیت LBS در ردیاب آهنربایی برای مواقعی است که ردیاب شما وارد نقطه کور شده و سیم کارت شما قادر به ارسال اطلاعات از موقعیت مکانی را دیگر ندارد. شما بوسیله این قابلیت در ردیاب آهنربایی می توانید محدوده ای که وسیله نقله شما در آنجا مانند روستا یا ده وارد شده را تشخیص داده و بتوانید وسیله سرقتی خود را بازیابید.

باتری ردیاب 120 روز شارژ

35. قابلیت LBS در ردیاب های مگنتی چه کاربردی دارد؟

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی: قابلیت LBS در ردیاب های مگنتی و شارژی برای مواقعی است که سیم کارت داخل جی پی اس شما توسط اپراتور فاقد آنتن دهی در آن منطقه می باشد و ردیاب شما قادر نیست اطلاعات موقعیت مکانی خود را برای تلفن همراه شما ارسال کند. جی پی اس بلافاصله بر روی حالت LBS رفته و بوسیله ارتباط با نزدیک ترین دکل مخابرات به شما محدوده ای 5000 متری از موقعیت مکانی خود را ارسال می کند. معمولا در تونل ها یا پارکینگ ها یا روستا و ده که سیم کارت دارای سیگنال آنتن دهی ضعیف یا کلا فاقد آنتن دهی می باشد ردیاب در این مناطق از طریق قابلیت LBS به شما امکان دسترسی به موقعی مکانی ردیاب را فراهم می سازد.

36. دقت جی پی اس شارژی RAYAN GPS چقدر است؟

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی: کلیه محصولات ردیابی رایان جی پی اس دارای دقت بسیار بالا و کاملا نقطه زن می باشند. ما محصولات خود را قبل از واردات در ایران بارها تست کرده و در شرایط مختلف جوی قرار داده ایم و بهترین و دقیق ترین جی پی اس های آهنربایی را برای شما خریدار محترم تهیه نموده ایم. دقت ردیاب های آهنربایی رایان جی پی اس در فضاهای باز مانند خیابان بین 1 الی 5 متر می باشد و در مکان های مسقف مانند پارکینگ یا تونل ها بین 15 الی 20 متر می باشد.

37. آیا برای شارژ کردن سیم کارت داخل جی پی اس مغناطیسی باید حتما سیم کارت را از ردیاب خارج و در تلفن همراه بگذارم؟

خیر، شما برای شارژ کردن یا گرفتن بسته اینترنتی برای سیم کارت موجود در داخل ردیاب لازم نیست سیم کارت را به هیچ وجه از ردیاب خارج کنید. شما بوسیله کد دستورسی ستاره یک مربع برای خط همراه اول و از طریق کد دستوری ستار 733 مربع برای خط ایرانسل می توانید براحتی هم بسته اینترنتی و هم شارژ مستقیم خریداری نمایید.

38. آیا بوسیله برنامه ردیاب آهنربایی AIKA GPS می توانم مسیر های طی شده قبل را ببینم؟

بله، شما بوسیله برنامه ردیاب آهنربایی AIKA GPS می توانید مسیر های طی شده تا یک ماه قبل را در بخش HISTORY نرم افزار مشاهده نمایید.

39. آیا ردیاب های آهنربایی براحتی قابل پیدا شدن هستند؟

خیر، یکی از دلایل و مزیت ردیاب آهنربایی نسبت به ردیاب موتورسیکلت و خودرو نداشتن محدودیت مکانی برای نصب ردیاب است. شما با خرید یک جی پی اس سیار براحتی قادر خواهید بود ردیاب را در هر مکانی از وسیله نقلیه جاسازی و مخفی کنید. فرقی ندارد در داخل خودرو یا بیرون خودرو و این موضوع و نداشتند جای ثابت برای نصب یک ردیاب آهنربایی باعث می شود که سارقان در هنگام سرقت وسیله نقلیه براحتی نتوانند محل نصب ردیاب را شناسایی و پیدا کنند.

40. آیا پس از خرید ردیاب آهنربایی باید فعال سازی از طرف شرکت انجام بگیرد؟

بله، زمانی که شما یک ردیاب آهنربایی رایان جی پی اس را خریداری می کنید پس از طی مراحل راه اندازی جی پی اس طبق دستورات راهنمای فارسی، باید در آخر و قبل نصب جی پی اس شماره سیم کارت داخل ردیاب را برای بخش پشتیبانی به شماره 09124398810 ارسال نمایید. مدت زمان مورد نیاز برای فعال سازی و ثبت ردیاب مگنتی و تنظیمات آن بین 10 دقیقه ای 2 ساعت می باشد که با توجه به شلوغ بودن فعال شدن دستگاه های سایر کاربران این زمان متغییر خواهد بود.

کاربرد های مختلف ردیاب آهنربایی 120 روز شارژ

41. چرا موقعیت مکان یابی ردیاب آهنربایی من آفلاین است؟

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی: اگه ردیاب شما در حالت آفلاین قرار گرفته و دیگر شما قادر به ردیابی بصورت آنلاین و در برنامه AIKA GPS نیستید چندین علت دارد که ممکن است باعث بروز این اتفاق گردد که در اینجا ما به آنها خواهیم پرداخت:

الف: اتمام شارژ یا بسته اینترنتی سیم کارت داخل ردیاب

درصورتی که سیم کارت داخل جی پی اس مگنتی شما شارژ یا بسته اینترنتی نداشته باشد بخش آنلاین نرم افزار شما غیر فعال شده و شما قادر نخواهید بود موقعیت را بصورت آنلاین دیگر مشاهده کنید. برای متوجه شدن از این موضوع کافی است به اپراتور سیم کارت داخل ردیاب تماس گرفته و اعتبار شارژ ریالی و بسته اینترنتی سیم کارت را جویا شوید. در صورت نداشتن شارژ کافی است مجدد خط داخل ردیاب را شارژ کرده و بخش آنلاین شما در برنامه ردیاب بصورت اتومات مجدد فعال می گردد.

ب: عدم وجود اینترنت بخاطر موقعیت مکانی

همانطور که می دانید همه نقاط کشور ما دارای اینترنت با قدرت یکسان نیست و ممکن است در بعضی نقاط از کشور اینترنت ضعیف یا اصلا وجود نداشته باشد. در این مناطق در صورتی که ردیاب شما وارد شود بخش آنلاین نرم افزار شما در حالت آفلاین قرار گرفته و دیگر سیم کارت شما قادر نخواهد بود که اطلاعاتی از موقعیت جدید وسیله نقلیه را به تلفن شما ارسال نماید. مکان هایی مانند پارکینگ یا داخل تونل ها نیز این اختلال بارها مشاهده شده است. تنها راهکار برای آنلاین شدن مجدد ردیاب شما، خارج شدن ردیاب از آن منطقه یا مکان می باشد. تا زمانی که جی پی اس از آن منطقه خارج نگردد شما قادر به مشاهده موقعیت مکانی خودرو در برنامه AIKA یا AKSH GPS بصورت آنلاین نخواهید بود.

در این حالت فقط بخش آفلاین ردیاب شما عمل می کند و شما می توانید با ارسال کد G1234 به سیم کارت داخل ردیاب موقعیت آفلاین را بصورت پیامکی دریافت نمایید.

ج: عدم آنتن دهی سیم کارت داخل ردیاب

یکی دیگر از عواملی که موجب آفلاین و غیر فعال شدن ردیابی آنلاین شما در برنامه AIKA GPS می گردد عدم آنتن داشتن سیم کارت در ردیاب می باشد. درصورتی که ردیاب شما در مناطق کور که خدمات آنتن دهی اپراتور سیم کارت باشد وارد شود، ردیاب شما دیگر عمل نمی کند و ردیابی شما توسط جی پی اس کلا غیر فعال می گردد. کافی است به سیم کارت داخل ردیاب تماس گرفته و در صورت خاموش بودن یا در دسترس نبود سیم کارت، ردیاب شما وارد منطقه کور شده است.

د: اتمام شارژ باتری داخلی ردیاب آهنربایی

یکی دیگر از عوامل آفلاین شدن ردیاب آهنربایی شما تمام شدن شارژ باتری داخلی جی پی اس می باشد. درصورتی که در نرم افزار وارد شوید قادر خواهید بود در قسمت بالا درصد شارژ باتری ردیاب را مشاهده نمایید. درصورتی که درصد باتری ردیاب شما 10% باشد و به سیم کارت داخل ردیاب تماس گرفتید و ردیاب خاموش بود قطعا شارژ باتری جی پی اس شما به اتمام رسیده و اطلاعاتی که در نقشه دارید مشاهده می کنید آخرین گزارش وضعیت ردیاب از موقعیت مکانی خودرو و میزان باقی مانده شارژ باتری خود است. کافی است ردیاب را از زیر خودرو خارج و مجدد باتری ردیاب را شارژ و استفاده کنید.

ردیاب آهنربایی 6 ماه شارژ مدل G809

42. پس از شارژ مجدد ردیاب آهنربایی، درصد باتری ردیاب در نقشه همان 1% مانده علت چیست؟

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی: هنگامی که ردیاب آهنربایی خود را فول شارژ کردید حتما لازم است ردیاب را در فضای کاملا باز و خارج از مکان مسقف قرار بدهید تا جی پی اس بتواند اطلاعات جدید از وضعیت باتری و موقعیت مکانی را بوسیله سیم کارت به سرور ارسال تا شما بتوانید در نرم افزار گزارشات جدید را از ردیاب دریافت و مشاهده نمایید.

43. آیا می توانم ردیاب آهنربایی را مستقیم به برق خودرو نصب کنم؟

خیر، کاربرد ردیاب آهنربایی بصورت سیار است. اگه بخواهید ردیاب را به صورت مستقیم از طریق کابل اندروید دائما به شارژ فندکی خودرو بزنید قطعا در مرور زمان ردیاب شما آسیب خواهد دید و باتری داخلی ردیاب آهنربایی شما خراب خواهد شد.

44. آیا ردیاب آهنربایی برای موتورسیکلت با خودرو فرق دارد؟

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی: در واقعیت ردیاب آهنربایی موتور و خودرو هیچگونه تفاوتی باهم ندارند اما آنچه که شما را در خرید ردیاب آهنربایی برای موتورسیکلت نسبت به خودرو محدود می کند ابعاد ردیاب مگنتی است. شما برای خرید یک ردیاب مگنتی موتورسیکلت باید حتما از مدل هایی با ابعاد کوچک تر انتخاب نمایید. زیرا هر چقدر ابعاد ردیاب شما بزرگتر باشد امکان مخفی و جاسازی کردن ردیاب برای شما در موتورسیکلت سخت تر و یا حتی غیر ممکن خواهد شد. بهترین انتخاب ردیاب آهنربایی برای موتورسیکلت خرید ردیاب سیار کوچک از 4 روز الی 20 روز شارژ می باشد.

45. برنامه AIKA GPS را نمی توانم در فروشگاه گوگل پلی یا اپل استور پیدا کنم مشکل چیست؟

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی: شرکت خدمات دهنده ردیاب های آهنربایی AIKA در سال قبل برنامه خود را بروز رسانی کرده و ورژن جدید را در فروشگاه های نرم افزاری در اختیار عموم مردم قرار داده است. در ورژن جدید اسم نرم افزار AIKA GPS به برنامه AKSH GPS تغییر اسم پیدا کرده است که تقریبا همان کارایی را با ظاهری جدید تر برای شما انجام می دهد. کافی است در فروشگاه اپل استور یا فروشگاه پلی اسم برنامه AKSH GPS را جستجو و نرم افزار را دانلود کنید.

46. آیا دانلود برنامه AIKA یا AKSH GPS در اپل استور و فروشگاه پلی رایگان است؟

جواب بله است، شما براحتی و به رایگان می توانید برنامه نرم افزاری ردیاب آهنربایی را بصورت رایگان در فروشگاه APP STORY و PLAY دانلود نمایید.

گارانتی و خدمات ردیاب شارژی خودرو

47. سرور های ردیاب های آهنربایی در داخل ایران هستند یا خارج از ایران؟

کلیه ردیاب های رایان جی پی اس چه در مدل های باسیم کشی مانند ردیاب موتور سیکلت یا کامیون و چه در مدل های بدون سیم کشی مانند جی پی اس کودک و سالمند و آهنربایی همگی سرور های خارجی دارند. علت استفاده رایان جی پی اس از سرور های خارجی به چند دلیل می باشد که در اینجا مهمترین دلایل استفاده از سرور خارجی را به شما اعلام می کنیم:

سرور های داخلی برخلاف سرورهای خارجی نسخه IOS برای گوشی های اپل در نرم افزار اپل استور ندارند.

در سرور های داخلی برای نسخه نرم افزاری گوشی های IOS باید از برنامه نرم افزاری سیب اپ استفاده کنید که هر چند ماه یکبار هزینه جداگانه ای باید بابت استفاده از برنامه به سیب اپ صرفا بخاطر دانلود برنامه(این هزینه جدا از هزینه شارژ سالیانه است) پرداخت نمایید در غیر اینصورت اجازه دانلود برنامه را مجدد نخواهید داشت.

سرور های داخلی نقشه گوگل مپ  را پشتیبانی نمی کنند.

بدلیل پایین بودن سرعت اینترنت کشور، اکثر سرورهای داخلی در ایران دچار قطعی می باشند.

بدلیل تحریم ها سرور های داخلی اکثرا دچار باگ برنامه نویسی می باشند.

در سرور های داخلی اطلاعات کاربران کاملا در اختیار شخص یا اشخاص داخلی می باشد و براحتی می توانند اطلاعات محرمانه شما را استخراج کنند.

در سرور های داخلی اگه شرکت ایرانی تعطیل شود کلیه ردیاب های شما غیر فعال می گردد اما سرور های خارجی حتی اگه شرکت داخلی تعطیل شود بدلیل خدمات جهانی هرگز بخش پشتیبانی ردیاب شما غیر فعال نمی گردد.

در سرور های ایرانی هزینه بخش خدمات بابت پشتیبانی نرم افزار و سرور بالاتر از سرور های خارجی می باشد. علاوه بر این رایان جی پی اس استفاده از برنامه ردیاب های مگنتی را به مدت 10 سال بصورت رایگان و بدون حق اشتراک سالانه برای کاربرانش قرار داده است.

بهترین ردیاب برای خودرو شما

48. ردیاب های آهنربایی ساخت کدام کشور می باشند؟

امروزه اکثر محصولات خارجی در ایران تولید کشور چین می باشند. ردیاب های آهنربایی رایان جی پی اس نیز همگی تولید کشور چین می باشند.

49. آیا کیفیت ردیاب های آهنربایی با توجه به اینکه تولید کشور چین می باشند خوب است؟

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی: جواب بله است. امروزه اکثر قطعات کشور های دنیا مانند کارخانه بنز و BMW و گوشی های معروف چون اپل یا هواووی را چین تولید می کند که با بالاترین سطح کیفیتی و مطابق با استاندارد های جهانی طراحی و تولید می شوند. ردیاب های آهنربایی رایان جی پی اس با بالاترین کیفیت در چین تولید شده و جزو برترین کارخانه های تولید قطعات الکترونیکی در چین می باشد. در واقع امروز چین قلب صنعت جهان می باشد.

50. من دو عدد ردیاب آهنربایی دارم آیا می توانم هر دو ردیاب را در برنامه AKSH GPS بصورت همزمان مشاهده کنم؟

بله، درصورتی که هر دو ردیاب آهنربایی را از رایان جی پی اس تهیه کرده باشید، می توانید اطلاعات هر دو مدل محصول را به بخش پشتیبانی رایان جی پی اس اعلام کرده تا در کمتر از 1 ساعت اکانت جدید خود را که هر دو ردیاب شما در یک پنل قرارگرفته از ما دریافت نمایید. شما بوسیله برنامه ردیاب آهنربایی AKSH GPS قادر خواهید بود بیش از 50 عدد ردیاب را بصورت یکجا در یک پنل کاربری با یک یوزر پسورد اختصاصی شخصی مشاهده نمایید. رایان جی پی اس تنها شرکت خدمات دهنده ردیاب آهنربایی در ایران می باشد.

51. آیا جی پی اس مغناطیسی را حتما باید بر روی فلز نصب کرد؟

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی: خیر، ردیاب آهنربایی برای کارکرد خود حتما لازم نیست بر روی مکان فلزی نصب گردد. شما برای کارکرد با ردیاب آهنربایی هیچگونه محدودیتی را برای قرار دادن ردیاب در آن مکان ندارید. چه بصورت آهنربایی بر روی فلز نصب کنید چه بدون اتصال به فلز بر روی صندلی خودرو بگذارید ردیاب مکان یابس خودش را بصورت اتومات انجام خواهد داد.

52. آیا برای استفاده از ردیاب آهنربایی محدودیت وجود دارد؟

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی: خیر برای استفاده از ردیاب سیار هیچگونه محدودیتی نیست. ابعاد های ردیاب های آهنربایی مختلف می باشند. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که چه ابعاد با چه وزنی و برای چه کاربردی می خواهید استفاده کنید مثلا اگه برای حیوانات می خواهید ردیاب آهنربایی بگیرید نمی توانید مدل 120 روز شارژ را نصب کنید زیرا بسیار بزرگ و سنگین می باشد. باید از ردیاب آهنربایی با ابعاد کوچک 4 روز شارژ که وزن بسیار سبکی دارد خریداری و استفاده نمایید.

نحوه عملکرد ردیاب قلاده ای حیوانات

53. ردیاب را در داخل کانتینر گذاشته ام موقعیت مکان یابی ردیاب آهنربایی غیر فعال شده مشکل کجاست؟

یکی از مشکلات کلیه ردیاب ها عدم کارکرد آنها در مکان های مسقف و یا محفظه فلزی می باشد.  ردیاب ها برای عملکرد خود جهت موقعیت یابی و ارسال مختصال جغرافیایی نیاز به ارتباط با ماهواره دارند. در صورتی که ردیاب آهنربایی را برای کالا و نظارت بر حمل بار شرکت خود خریداری کردین و ردیاب را در داخل بار و در داخل کانتینر فلزی قرار داده اید قطعا ارتباط سیگنال جی پی اس ردیاب با ماهواره در محفظه فلزی قطع شده و ردیاب امکان ارتباط مجدد با ماهواره را بدلیل قطع آن توسط فلز ندارد.

پس همیشه ردیاب را در نقاطی نصب کنید که آنتن جی پی اس ردیاب آهنربایی بتواند از یک جهت با ماهواره در آسمان ارتباط برقرار کند مثلا در محفظه های پلاستیکی مثل رودری درب ماشین امکان ارتباط ماهواره با ردیاب در این مکان وجود دارد چون یک جهت ردیاب پلاستیک می باشد و جی پی اس سیار شما براحتی می تواند سیگنال را برای موقعیت یابی به ماهواره از طریق پلاستیک روی درب خودرو عبور داده و به ماهواره ارسال کند. پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی

تفاوت ردیاب آهنربایی در چیست؟

54. برنامه ردیاب آهنربایی AKSH GPS را چطور و از کجا دانلود کنم؟

شما می توانید با مراجعه به وب سایت رایان جی پی اس www.rayan-gps.ir با مراجعه به بخش محصولات، ردیاب خریداری شده خود را انتخاب کرده و وارد توضیحات محصول شوید. پس از ورود به توضیحات محصول خود در انتهای توضیحات هر محصول در انتهای صفحه لینک دانلود برنامه ردیاب آهنربایی برای گوشی های اندروید و IOS قرار داده شده است. کافی است برای دانلود برنامه بر روی عکس اپل برای کابران IOS و برای سایر کابران بر روی عکس اندروید کلیک کرده تا به بخش دانلود برنامه وارد و نرم افزار را براحتی نصب نمایید.

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی

55. آیا خرید و استفاده از ردیاب آهنربایی غیرقانونی و جرم است؟

خیر. سیستم ردیاب های آهنربایی برای موارد مختلفی از جمله ردیابی خودرو و موتورسیکلت، کامیون های ترانزیت و حمل بار و کالا، کیف و چمدان، کندو عسل و دوچرخه و … در برابر سارقان یک ابزار بسیار سودمند و کاربردی است. اما آنچه ممنوعیت را در استفاده از ردیاب آهنربایی ایجاد می کند نوع استفاده شما از ردیاب برای مقاصدی چون قراردادن ردیاب بر روی خودرو شخصی دیگر که از لحاظ قانونی تخلف محسوب می شود و شما اجازه ندارید وسیله نقلیه شخص دیگر را ردیابی نمایید و ورود به حریم خصوصی می باشد و دارای جرائم قانونی می باشد. پس شما می توانید براحتی از ردیاب آهنربایی برای امنیت و جلوگیری از سرقت وسایل ارزشمند خود استفاده کنید و نیاز به هیچگونه نگرانی بابت استفاده از جی پی اس سیار نیست.

56. آیا قابلیت استندبای در ردیاب های آهنربایی برای نگهداری شارژ بیشتر موثر است؟

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی: بله موثر است. قابلیت استند بای در ردیاب آهنربایی رایان جی پی اس به شما این امکان را می دهد تا در مواقعی که نیاز به ردیاب برای مسیر یابی و دریافت موقعیت ندارید بتوانید از راه دور جی پی اس را در حالت استند بای قرار داده تا شارژ باتری جی پی اس آهنربایی شما بیهوده مصرف نگردد. در حالت استند بای چراغ های ردیاب کلا خاموش می گردد و دیگر مسیر یابی در برنامه ردیاب اتفاق نمیفتد و حتی نمیتوانید بصورت آفلاین از ردیاب لوکیشن بگیرید. زمانی که نیاز به ردیابی مجدد داشتید، شما می توانید براحتی برای روشن کردن ردیاب از حالت استندبای کد دستوری را به جی پی اس مگنتی خود ارسال و ردیاب را مجدد در حالت فعال قرار بدهید.

57. آیا در حالت استندبای دستی، شنود ردیاب آهنربایی هم غیر فعال می شود؟

خیر، در حالت استندبای دستی تنها آپشنی که در ردیاب آهنربایی قابلیت استفاده دارد سیستم شنود است که می توانید بر صداهای محیط اطراف با تماس به سیم کارت دسترسی داشته باشید. توجه داشته باشید که در زمان فعال کردن قابلیت استندبای دستی درصد باتری ردیاب و دریافت هشدار کم شدن شارژ باتری ردیاب را نیز دریافت نخواهیدکرد.

58. حالت استندبای اتومات در ردیاب آهنربایی چگونه عمل می کند؟

ردیاب های آهنربایی رایان جی پی اس دارای قابلیت اساتندبای اتومات می باشند. این قابلیت در این ردیاب ها به شما این امکان را می دهد که جی پی اس آهنربایی در زمانی که خودرو ثابت و توقف دارد بیهوده شارژش استفاده و تمام نگردد. این قابلیت بصورت اتومات در هنگامی که خودروی شما متوقف است در صورتی که لرزشی نداشته باشد پس از 1 دقیقه فعال شده و چراغ های ردیاب کلا خاموش می شوند تا شارژ باتری ردیاب بیهوده و در حالت پارک خودرو مصرف نشود.

غیر فعال شدن این سیستم استندبای در جی پی اس مغناطیسی رایان هم بصورت اتومات و با تکان خوردن خودرو و جابجایی آن صورت می گیرد و ردیاب به محض ایجاد لرزش در اثر جابجایی اتومبیل مجدد چراغ هایش روشن و شروع به موقعیت یابی می کند.

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی

59. در هنگام ورود به برنامه AKSH GPS هشدار ERROR PASSWORD می دهد مشکل چیست؟

در هنگام ورود به برنامه ردیاب آهنربایی اگر با هشدار ارور پسورد روبرو شدید باید بررسی کنید که آیدی و پسورد مربوط به ردیاب آهنربایی خود را آیا به درستی در برنامه وارد کرده اید یا نه و اگر پسورد برنامه را تغییر داده اید آیا پسورد جدید به درستی ثبت کرده اید؟!!! همچنین توجه داشته باشید در جلوی یا پشت اعداد نام کاربری و پسورد فاصله یا اسپیس نزده باشید. همچنین در هنگام وارد کردن اعداد باید حتما از فونت انگلیسی برای ثبت ID  و PASSWORD استفاده کنید. اگر اعداد شما فارسی باشد امکان ورود به برنامه ردیاب را نخواهید داشت.

در صورتی که همه موارد را تست کردید ولی بازهم موفق به ورود به برنامه AKSH GPS نشدید قطعا پسورد شما توسط خودتان یا شخص دیگری تغییر کرده است و اکانت حساب ردیاب آهنربایی شما دیگر قابل استفاده نیست. تنها راه کار خرید یک اکانت دائمی از بخش پشتیبانی رایان جی پی اس می باشد.

60. در هنگام ورود به نرم افزار با هشدار ERROR NETWORK روبرو شده ام مشکل چیست؟

اگر در هنگام ورود به برنامه AKSH GPS مربوط به ردیاب های آهنربایی با هشدار عدم اینترنت روبرو شده اید چند مورد را باید برای رفع این خطا انجام بدهید.

1. بررسی اینترنت گوشی تلفن همراه خود

ممکن است در ظاهر اینترنت گوشی تلفن همراه شما روشن باشد اما در واقع خدمات اینترنتی از طرف اپراتور سیم کارت تلفنن همراه شما وجود نداشته باشد یا بدلیل هنگ کردن تلفن همراه خود اینترنت قطع شده باشد. برای رفع و بررسی این خطا لازم است.

الف: اینترنت گوشی تلفن همراه خود را یکبار خاموش و روشن کنید.

ب: گوشی تلفن همراه خود را یکبار در حالت هواپیما قرار داده و مجدد از این حالت خارج نمایید.

ج: تلفن همراه خود را یکبار خاموش و روشن نمایید.

2. دسترسی به مجوز ها در هنگام نصب برنامه

یکی از دلایل دیگر بروز این خطا برای ورود به حساب کاربری ردیاب آهنربایی عدم تایید اجازه دسترسی به برنامه AKSH GPS در هنگان نصب نرم افزار بر روی تلفن همراه خود است. اگه در زمان نصب اجازه دسترسی به برنامه را نداده باشید می تواند عامل اصلی برای بوجود آمدن این خطا باشد.

دو راه حل برای رفع این خطا وجود دارد:

مورد اول به تنظیمات گوشی تلفن همراه خود یا به تنظیمات برنامه رفته و مجوز ها را به نرم افزار AKSH GPS صادر و تایید کنید

مورد دوم برنامه ردیاب آهنربایی AIKA GPS را پاک و مجدد از ابتدا نرم افزار را نصب و مجوز دسترسی به تلفن همراه خود را به برنامه در هنگام نصب مجدد صادر کنید.

3.روشن بودن فیلتر شکن

یکی دیگر از دلایل ایجاد خطای هشدار نبود اینترنت در هنگام ورود به حساب کاربری خود در جی پی اس های مگنتی، روشن بودن فیلتر شکن تلفن همراه شماست. حتما برای ورود به برنامه ردیاب AKSH GPS اگه فیلتر شکن شما روشن است حتما آن را خاموش و سپس سعی کنید مجدد وارد برنامه ردیاب آهنربایی شود.

4. استفاده از وای فای برای ورود به برنامه AKSH GPS

یکی دیگر از دلایل نمایش هشدار نبودن اینترنت در هنگام ورود به برنامه ردیابی دستگاه های مگنتی استفاده از WiFi می باشد. بعضی از سیستم های خدماتی در مودم های اینترنتی به ip های خارجی خدمات نمی دهند و محدود می باشند. برای رفع این مشکل کافی است از اینترنت تلفن همراه خود برای ورود به برنامه AKSH GPS استفاده کنید.

تفاوت ردیاب خودرو با نظارت ناوگان

61. چرا موقعیت مکانی ردیاب آهنربایی من سمت فرودگاه امام خمینی را نشان می دهد یا سمت میدان آزادی در صورتی که من اصلا آنجا نرفته و نبوده ام؟

یکی از مواردی که معمولا باعث ایجاد اختلال در جی پی اس های ردیاب ها مشاهده شده است وجود سیستم پدافند هوایی و فعال شدن این سیستم در داخل کشورمان می باشد. سیستم پدافند هوایی بصورت منطقه ای و در ساعات یا روز های خاصی توسط دولت به دلایل امنیتی فعال می گردد. کاربرد سیستم پدافند هوایی ایجاد اختلال در مختصات و عدم کارکرد هر گونه سیگنال جی پی اس در آن منطقه می باشد. پدافند هوایی همانند یک گنبد آهنین عمل کرده و ارتباط هر گونه ردیاب که در محدوده ارتعاشات مخرب سیگنال پدافند باشند را با ماهواره را مختل و غیر فعال می کند و ردیاب ها دیگر نمی توانند با ماهواره در ارتباط باشند تا بتوانند مختصات را بدرستی تشخیص بدهند.

دو راه برای رهایی از سیستم پدافند هوایی و درست شدن مخنتصات ردیاب آهنربایی شما وجود دارد:

الف سیستم پدافند هوایی در ساعات یا روز های آینده توسط دولت غیر فعال گردد.

ب محل ردیاب آهنربایی خود را از محدوده سیستم پدافند هوایی تغییر و خارج نمایید.

در صورت انجام یکی از دو مورد فوق جی پی اس مغناطیسی شما براحتی می تواند مجدد با ماهواره کانکت شده و دوباره ردیابی جی پی اس شما فعال شده و ردیاب می تواند مختصات نقطه ای را برای شما از محل وسیله نقلیه مجدد نمایش بدهد.

ویژگی های مهم یک ردیاب

62. چراغ های ردیاب آهنربایی به چه معنایی است؟

ردیاب آهنربایی دارای 3 چراغ به رنگ هاتی آبی و قرمز و نارنجی است که هر کدام از این چراغ ها یک مفهوم را از وضعیت ردیاب به شما اعلام می کنند.

چراغ آبی:

نمایانگر سیگنال جی پی اس ردیاب می باشد. اگر ردیاب شما در نقطه ای نامناسب برای ارتباط با ماهواره باشد چراغ آبی ردیاب در حال چشمک زدن خواهد بود در این شرایط هرگز ردیاب قادر نخواهد بود موقعیت جدید را برای شما ارسال کند.. اگر چراغ آبی ثابت شد یعنی ردیاب توانسته با ماهواره کانکت شده و در این حالت شما می توانید موقعیت دقیق را از ردیاب دریافت کنید.

چراغ قرمز:

نمایانگر درحال شارژ باتری ردیاب شماست. این چراغ فقط در زمانی روشن می گردد که ردیاب خود را به شارژ بزنید. روشن بودن چراغ قرمز به معنای این است که باتری ردیاب آهنربایی شما در حال شارژ است. هر زمان چراغ قرمز خاموش شد یعنی باتری جی پی اس مگنتی شما کاملا شارژ شده است.

چراغ زرد:

نمایانگر آنتن سیم کارت داخل ردیاب می باشد. اگر سیم کارت شما بدرستی عمل نکند چراغ نارنجی دائما شروع به چشمک زدن می کند. اما زمانی که سیگنال خط داخل ردیاب فعال و درست باشد چراغ نارنجی ردیاب ثابت می گردد.

63. در هنگام نصب نرم افزار AKSH GPS با خطا مواجه می شوم و نمی توانم برنامه را نصب کنم. مشکل از کجا است؟

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی: اگر در هنگام دانلود یا نصب برنامه ردیاب آهنربایی با خطا مواجه شدید باید موارد زیر را بررسی نمایید تا با رفع آن براحتی بتوانید برنامه ردیاب را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید:

الف

فضای گوشی تلفن همراه شما ممکن است پر شده باشد و در این حالت هنگام دانلود برنامه با خطای نصب مواجه خواهید شد. کافی است تعدادی از فایل و برنامه های غیرضروری را به اندازه حجم فایل نرم افزار AKSH GPS  از حافظه تلفن همراه خود پاک کنید تا فضای لازم برای دانلود برنامه در گوشی وجود داشته باشد.

ب

مرورگر خود را برای دانلود برنامه از وب سایت رایان جی پی اس عوض کنید. گاهی اوقات بعضی از مرورگرها محدودیت هایی را برای دانلود فایل ها دارند. احتمالا با تعویض مرورگر امکان دانلود مجدد برنامه ردیاب آهنربایی برای شما فراهم خواهد شد.

ج

فیلتر شکن خود را در هنگام دانلود برنامه خاموش کنید. روشن بودن فیلترشکن در هنگام دانلود نرم افزار یکی از عواملی است که اتمام دانلود و نصب برنامه جی پی اس بر روی گوشی تلفن همراه را با خطا مواجه می کند.

د

هنگامی که پس از دانلود نرم افزار جی پی اس، در زمان نصب با خطا مواجه شدید کافی است با مراجعه به بخش FILE در پوشه زرد رنگ در گوشی موبایل وارد قسمت دانلود ها می شوید و برنامه AKSH GPS را جستجو و از آنجا فایل دانلود شده را نصب می نمایید.

نحوه راه اندازی ردیاب آهنربایی

64. آیا ابعاد ردیاب های آهنربایی باهم متفاوت است؟

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی: بله، ردیاب های آهنربایی رایان جی پی اس از 4 روز شارژ الی 6 ماه شارژ موجود می باشند که ابعاد همه مدل ها باهم کاملا متفاوت می باشد. علت این امر با ظرفیت باتری داخلی جی پی اس ها ارتباط مستقیم دارد. هرچقدر شارژ ردیاب شما کمتر باشد، ابعاد جی پی اس مغناطیسی شماهم کوچکتر خواهد بود و هر چقدر مدت نگهداری شارژ ردیاب شما بیشتر باشد ابعاد جی پی اس آهنربایی بزرگتر خواهد بود.

ابعاد ردیاب آهنربایی شارژ بالا

65. چرا ردیاب آهنربایی من سریع تر شارژ خالی می کند؟

چند عامل در ردیاب های آهنربایی در مدت نگهداری شارژ باتری و ماندگاری آن ارتباط مستقیم دارند:

شنود

استفاده از قابلیت شنود در ردیاب های آهنربایی یکی از اصلی ترین علت خالی شدن زودتر باتری داخلی ردیاب شماست. هرچقدر میزان استفاده شما از میکروفن جی پی اس آهنربایی بیشتر باشد شارژ باتری ردیاب شما زودتر تمام خواهد شد.

فعال کردن سنسور لرزش

یکی از عوامل دیگر که موجب خالی شدن سریع تر شارژ باتری ردیاب آهنربایی شما می گردد فعال کردن سنسور لرزش می باشد. درصورتی که شما نیاز به استفاده از این قابلیت در جی پی اس آهنربایی دارید برای اینکه شارژ کمتری از ردیاب در جهت اعلام هشدار لرزش به تلفن شما مصرف گردد کافی است در زمان ساکن بودن وسیله نقلیه سنسور لرزش را فعال و قبل از تکان خوردن یا جابجایی وسیله نقلیه سنسور لرزش را مجدد با نرم افزار غیر فعال کنید.

فعال کردن محدوده جغرافیایی

یکی دیگر از عوامل موثر در مصرف زیاد از شارژ باتری ردیاب آهنربایی شما استفاده از قابلیت تعیین محدوده جغرافیایی است. با فعال شدن این قابلیت ردیاب شما هرگز در حالت استندبای برای کنترل بیشتر در مصرف شارژ باتری داخلی خود نمی رود و جی پی اس مدام در حال کارکرد است.

تردد بیش از روزی 3 ساعت در روز

اگر وسیله نقلیه ای که قصد ردیابی آن را دارید در طی یک روز بیش از 3 ساعت تردد داشته باشد قطعا شارژ باتری داخلی ردیاب آهنربایی شما نیز سریع تر تمام می شود. ردیاب بعلت تردد زیاد وسیله نقلیه بصورت مداوم در حال ردیابی و ارسال اطلاعات مسیر ها در برنامه ردیابی شماست و این امر موجب خالی شدن سریع تر باتری ردیاب مگنتی شما می گردد.

ردیاب کودک با ابعاد کوچک

66. چرا سیم کارت من در داخل ردیاب آهنربایی خاموش است؟

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی: عوامل متعددی می تواند باعث خاموش شدن سیم کارت شما در داخل ردیاب آهنربایی گردد. در اینجا به آنها خواهیم پرداخت با رایان جی پی اس همراه باشید

جایگذاری سیم کارت در جهت اشتباه

درصورتی که شما سیم کارت خود را درجهت اشتباه در داخل جی پی اس مگنتی بگذارید هرگز سیم کارت شما در داخل ردیاب فعال نمی گردد و ردیاب شما عمل نخواهد کرد. لازم است قبل از جایگذاری سیم کارت هر چقدر هم که از نظر شما کاری ساده و راحت است ابتدا راهنمای آموزش را مطالعه تا در این مرحله به مشکل برنخورید.

خاموش بودن ردیاب 

برخی از مدل های ردیاب های آهنربایی دارای یک دکمه POWER برای روشن کردن ردیاب هستند. متاسفانه بارها پیش آمده که کاربران راهنما را مطالعه نمی کنند و بعلت کوچک بودن دکمه روشن و خاموش ردیاب، به وجود این دکمه و کاربرد آن پی نبرده و انتظار دارند ردیابی که خاموش است بصورت اتومات کار کند. توجه داشته باشید ردیابی که خاموش است و توسط شما روشن نمی گردد قطعا سیم کارت داخل ردیاب هم خاموش خواهد بود.

قرار دادن سیم کارت در داخل ردیاب در هنگام روشن بودن ردیاب آهنربایی

یکی از عوامل دیگر که موجب خاموش بودن سیم کارت شما در داخل جی پی اس آهنربایی می گردد عدم توجه به روشن بودن ردیاب است در هنگام جایگذاری سیم کارت. باید توجه داشته باشید که قبل از قرار دادن سیم کارت در داخل جی پی اس حتما ردیاب شما باید خاموش باشد و سپس بعد از کار گذاشتن سیم کارت در داخل ردیاب آهنربایی می توانید ردیاب را روشن نمایید. در این حالت سیم کارت شما در جی پی اس فعال خواهد شد.

داشتن پین کد سیم کارت

درصورتی که سیم کارتی که برای داخل ردیاب آهنربایی تهیه کردین داری پین کد فعال باشد، هرگز در داخل ردیاب آهنربایی آنتن سیم کارت شما بالا نخواهد آمد. پس قبل از جایگذاری سیم کارت در داخل ردیاب حتما پین کد سیم کارت باید حذف گردد.

قرار داشتن ردیاب در طبقات پارکینگ یا نقطه کور

یکی دیگر از عواملی که موجب خاموش شدن سیم کارت داخل جی پی اس مگنتی شما می گردد زمانی است که وسیله نقلیه شما وارد پارکینگ طبقاتی یا در مناطقی بعنوان نقاط کور وارد شده که سیم کارت داخل ردیاب شما خارج از پوشش اپراتور و فاقد آنتن دهی می باشد. در این حالت سیم کارت داخل ردیاب آهنربایی شما بدلیل عدم سیگنال و آنتن به حالت خاموشی در می آید. زمانی که خودرو از آن محدوده کور خارج گردد بصورت اتومات آنتن خط داخل ردیاب شما مجدد فعال و سیم کارت روشن می گردد.

تمام شدن شارژ باتری داخلی ردیاب

اگر در زمان استفاده از ردیاب آهنربایی به مانده درصد شارژ باتری داخلی جی پی اس توجه نکنید ممکن است ردیاب شما خاموش گردد و خاموش شدن ردیاب شما برابر است با خاموش شدن سیم کارت داخل جی پی اس آهنربایی.

عدم ریجستر شدن ردیاب توسط فروشنده

درصورتی که ردیاب آهنربایی را خریداری کردین و با گذشت یک هفته سیم کارت شما در داخل ردیاب خاموش و دیگر فعال نمی گردد کافی است imei ردیاب آهنربایی خود را در سامانه همتا جهت بررسی ریجستری آن چک نمایید. فعال نبودن ریجستر ردیاب آهنربایی یکی دیگر از مواردی است که موجب خاموش شدن سیم کارت شما در داخل ردیاب آهنربایی می گردد.

خراب شدن پایه سیم کارت ردیاب، سوختن ردیاب، سوختن سیم کارت

این 3 مورد از دیگر اتفاقاتی است که ممکنه برای ردیاب شما یا سیم کارت شما پیش آمده باشد که موجب خاموش شدن سیم کارت در داخل ردیاب می گردد.

ردیاب دوچرخه ضد آب

67. جی پی اس آهنربایی جهت ردیابی برق خود را چگونه تامین می کند؟

ردیاب های آهنربایی برخلاف جی پی اس موتورسیکلت و خودرو نیاز به سیم کشی و اتصال به باتری وسیله نقلیه برای عملکرد خود ندارند. ردیاب های آهنربایی دارای باتری های پلیمری داخلی با قابلیت شارژ مجدد هستند که همانند یک گوشی موبایل باتری ردیاب شارژ شده و هر ردیاب آهنربایی بر اساس ظرفیت باتری داخلی خود می تواند از شارژ باتری برای ردیابی و نمایش موقعیت استفاده و روشن بماند و ردیابی کند.

68. چه مدت زمان می برد باتری ردیاب آهنربایی من کاملا شارژ گردد؟

تا زمانی که چراغ قرمز ردیاب آهنربایی شما در زمان متصل بودن جی پی اس آهنربایی به برق روشن باشد یعنی باتری ردیاب مغناطیسی شما کاملا شارژ نشده است. اما نمی توان زمانی دقیق را برای شارژ یک ردیاب آهنربایی مشخص نمود زیرا ردیاب های آهنربایی دارای باتری داخلی با ظرفیت های متفاوتی هستند از 1000 میلی آمپر الی 20000 میلی آمپر. هرچقدر ظرفیت باتری جی پی اس پرتابل شما بیشتر باشد قطعا ردیاب شما برای رسیدن به شارژ کامل باید ساعات بیشتری را در حالت شارژ باقی بماند. اما زمان حدودی برای فول شارژ شدن ردیاب های آهنربایی بین 2 ساعت الی 24 ساعت می باشد.

69. اگر ردیاب آهنربایی را گم کنم یا توسط شخصی سرقت شود آیا می توانم مجدد ردیاب را پیدا کنم؟

بله اما بشرطی که شخص یابنده یا سارق ردیاب یک عدد سیم کارت برای استفاده در داخل جی پی اس آهنربایی شما بگذارد. با قرار گرفتن سیم کارت در داخل ردیاب آهنربایی بلافاصله شما بوسیله نرم افزار AKSH GPS می توانید موقعیت مکانی جدید ردیاب را در نقشه مشاهده و به محل لوکیشن ردیاب بروید.

70. آیا سیم کارت داخل ردیاب آهنربایی با سایر سیم کارت ها تفاوت دارد؟

خیر، هیچ تفاوتی بین سیم کارت داخل گوشی تلفن همراه شما با سیم کارت داخل ردیاب آهنربایی ندارد. فقط کافی است به دفاتر امور مشترکین مراجعه و یک عدد سیم کارت معمولی اعتباری ترجیحا همراه اول تهیه نمایید.