مقالات

ردیاب قلاده ای حیوانات چگونه عمل می کند؟

نحوه عملکرد ردیاب قلاده ای حیوانات

ردیاب قلاده ای حیوانات چیست و چگونه عمل می کند؟

نحوه عملکرد ردیاب قلاده ای حیوانات: اگر نمی توانید با حیوانات خود در خیابان یا پارک راه بروید بدون اینکه آنها را با بند به قلاده ببندید، به یک جی پی اس قلاده ای حیوانات با ردیابی GPS نیاز دارید. این نوع ردیاب قلاده دار برای حیوان این فرصت را می دهد که بدون ترس از دست دادن حیوان خانگی خود، آنها در پارک یا مراکز تفریحی بدوند و بازی کنند. هنگامی که با حیوان خانگی خود به شکار، پیاده روی در پارک یا جنگل می روید و دید آن را از دست می دهید، ردیاب GPS تعبیه شده در قلاده می تواند اطلاعات زنده در مورد مکان حیوان خانگی را به تلفن هوشمند یا لپ تاپ صاحب آن ارسال کند. امروزه این فناوری اغلب نه تنها توسط صاحبان سگ های معمولی، بلکه توسط متخصصان، شکارچیان و حتی دانشمندان استفاده می شود.

امکانات نرم افزار ردیاب حیوانات

ردیاب قلاده ای حیوانات چگونه کار می کند؟

ردیاب حیوانات قلاده ای با اتصال به ماهواره‌ها و ارسال مختصات موقعیت مکانی به اپلیکیشن موبایل کار می‌کند که در صورت دسترسی به اینترنت، روی گوشی هوشمند نمایش داده می‌شود. برخی از قلاده های سگ GPS را با سیگنال های رادیویی ترکیب می کنند تا اطلاعات را به گیرنده مورد نظر منتقل کنند. اکثراً GPS را با شبکه های ارتباطی (LBS) با ارسال اطلاعات به رایانه یا دستگاه تلفن همراه شما یکپارچه می کنند. بنابراین، برای جستجوی موفق، سگ باید در منطقه تحت پوشش شبکه شما باشد.

می توانید تاریخچه حرکت گزارش شده توسط دستگاه را مشاهده کنید تا ببینید سگ شما کجا رفته است. برخی از ردیاب های قلاده ای حیوانات حتی زمانی که دوست چهارپای شما از یک منطقه از پیش تعیین شده (حصار جغرافیایی، منطقه جغرافیایی یا حصار مجازی) خارج می شود، هشداری را به تلفن شما ارسال می کنند. برای استفاده موفقیت آمیز از این لوازم جانبی، باید نرم افزار خاصی را روی گوشی هوشمند یا لپ تاپ نصب کنید، اما در موارد دیگر ممکن است یک فرستنده (کنترل از راه دور) در کیت وجود داشته باشد که بتوانید تمام اطلاعات لازم را در آن مشاهده کنید. مدل هایی وجود دارد که ردیابی یک حیوان را فراهم می کند و با تلفن هوشمند و کنترل از راه دور کار می کند.

نحوه عملکرد ردیاب قلاده ای حیوانات

هنگام انتخاب بهترین ردیاب قلاده ای برای حیوانات به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام انتخاب و خرید ردیاب قلاده ای حیوانات، باید به ویژگی های جانبی مانند عمر باتری، اتصال، شکل و ابعاد و وزن ردیاب و همچنین برخی از ویژگی های اضافی که ردیاب ارائه می دهد توجه کنید.

عمر باتری

باتری بخش مهمی از گجت است و اگر در حال تلاش برای ردیابی حیوان خانگی خود باشید، کم بودن مدت نگهداری شارژ ردیاب حیوانات می تواند مشکل واقعی ایجاد کند. مدت شارژ نگهداری یک جی پی اس حیوانات به ظرفیت باتری آن بستگی دارد.

هنگام خرید کوچکتنرین ردیاب حیوانات به محدوده عمر باتری هم در حالت استراحت و هم در حین انتقال داده توجه کنید. و البته، باید اطمینان حاصل کنید که همیشه  باتری ردیاب قبل از پیاده روی با حیوان خانگی خود کاملا شارژ دارد.

نحوه عملکرد ردیاب قلاده ای حیوانات

طریقه موقعیت یابی جی پی اس قلاده ای حیوانات

نحوه عملکرد ردیاب قلاده ای حیوانات: ردیاب حیوانات قلاده ای رایان جی پی اس مدل G914 به 4 روش به شما امکان دسترس به موقعیت حیوان خانگی خود را می دهد.

ردیابی آنلاین با GPRS

در این روش جی پی اس حیوانات قلاده ای بوسیله سیم کارتی که در داخل آن قرارداده اید بصورتی اینترنتی اطلاعات موقعیت مکانی حیوان را از طریق اینترنت سیم کارت به سرور ارسال و شما قادر خواهید بود اطلاعات را بصورت آنلاین و لحظه به لحظه دریافت نمایید.

ردیاب آفلاین با SMS

در این روش شما می توانید با ارسال کد دستوری پیامکی به ردیاب، موقعیت مکانی حیوان خود را بصورت لینک گوگل مپ از جی پی اس قلاده ای دریافت و در نقشه مشاهده نمایید. بخش پیامکی برای موقعیت یابی حیوان خانگی شما زمانی کاربرد دارد که شما حیوان خانگی خود را در جنگل یا کوه و بیابان برده اید و در آن نقاط اینترنت بسیار ضعیف و یا اصلا اینترنتی وجود ندارد. در این حالت بخش ردیابی با برنامه جی پی اس کلا غیر فعال شده و فقط بصورت آفلاین و با SMS امکان دریافت موقعیت مکانی حیوان را دارید.

ردیابی باقابلیت WIFI

در این روش زمانی که حیوان خانگی خود را در مراکز خرید برده اید که دارای سقف می باشند بعلت عدم وجود سیگنال جی پی اس در مکان های مسقف بخش ردیابی آنلاین شما با ماهواره مختل می گردد و شما نمی توانید به درستی موقعیتی از حیوان خانگی خود را دریافت کنید. در این حالت ردیاب بصورت اتومات با وای فای محیط ارتباط برقرار کرده و از طریق IP وای فای موجود در محیط به شما محدوده ای با شعاع 20 متر درصد خطا از موقعیت مکانی سگ را در نقشه با اشتراک می گذارد.

ردیابی از طریق LBS

یکی دیگر از روش های موقعیت یابی مکان حیوان خانگی شما در ردیاب حیوانات قلاده دار استفاده از قابلیت LBS می باشد. در این نوع ردیابی زمانی که حیوان شما در نقطه کور مانند بیابان و صحرا وارد شده که از لحاظ آنتن دهی، اپراتور سیم کارت داخل ردیاب حیوانات فاقد خدمات می باشد عملا ردیاب شما به هیچ عنوان نمی تواند ارتباطی با سرور برقرار کند. در این حالت جی پی اس کوچک قلاده ای حیوانات از طریق قابلیت LBS بصورت اتومات با دکل های مخابرات متصل شده و به شما موقعیتی با درصد خطای 5000 متر را ارسال می کند تا شما بتوانید موقعیت حدودی حیوان خود را در نقشه مشاهده نمایید.

چرا باید برای سگ ردیاب خرید؟

عملکردهای اضافی در جی پی اس قلاده ای حیوانات

ردیاب قلاده ای حیوانات ممکن است علاوه بر ردیابی مکان حیوان خانگی شما، دارای تعدادی ویژگی اضافی نیز باشد.

عملکرد استراق سمع توانایی گوش دادن به محیط اطراف سگ.

امکان دستور دادن به حیوانات خانگی بوسیله اسپیکر بر روی ردیاب

نصب ژئو حصار. اگر منطقه از قبل تنظیم شده توسط حیوان نقض شود، صاحب اعلان دریافت می کند.

تماس SOS. اگر حیوان توسط افراد دیگر پیدا شود، فشار دادن دکمه SOS روی قلاده به شما امکان می دهد مکان حیوان خانگی را برای صاحب آن ارسال کنید.

نظارت بر فعالیت حیوانات خانگی چند قدم و مسافت طی شده در یک روز، هفته، ماه

صدای دو طرفه به شما امکان می دهد که حیوان خانگی خود را بشنوید و با او صحبت کنید.

کنترل از راه دور. به شما امکان می دهد سیگنال های ارتعاشی را به قلاده ارسال کنید که توسط سگ به عنوان دستورات خاص تشخیص داده می شود.

سیم کارت. یک ردیاب برای سگ ها با سیم کارت به شما امکان می دهد یک اس ام اس به تلفن هوشمند خود با پیوند به نقشه های گوگل با مختصات مکان حیوان ارسال کنید. برای این کار باید با شماره سیم کارت موجود در یقه تماس بگیرید.

ردیاب قلاده ای حیوانات مدل G914

محدودیت در ابعاد و وزن ردیاب قلاده ای حیوانات

قلاده ردیاب حیوانات ممکن است برای یک سگ کوچک یا مثلا یک گربه خیلی سنگین شود. به طور دقیق تر، یک ردیاب 300 گرمی برای یک سگ 1 کیلوگرمی بار غیرقابل تحملی خواهد بود اما برای سگی با وزن 20 کیلوگرم یا بیشتر بهتر است. بدنه باید محکم باشد تا هنگام برخورد با کف سنگی یا بتنی، گجت شکافته نشود. بیشتر ردیاب‌های قلاده ای حیوانات برای غوطه‌ور شدن در آب طراحی نشده‌اند، فقط از باران و پاشش ناگهانی محافظت می‌کنند.

اگر سگ شما شنا می کند، باید اقدامات احتیاطی ویژه ای برای محافظت از پورت های USB یا قطعات الکترونیکی انجام دهید. برای این کار باید حتما از ردیاب حیوانات مدل G914 تهیه و خریداری کنید. این ردیاب ضد آب است. مستحکم بودن بدن قلاده ای ردیاب بسیار مهم است. اگر سگ خودش را تکان دهد، بپرد، به زمین مالیده شود یا در بوته های مجاور خش خش کند، ممکن است بیفتد و گم شود. و در این صورت فقط ردیاب را خواهید یافت نه حیوان خانگی. هنگام استفاده از قلاده در محیط خود دمای مجاز محیط را در نظر بگیرید. از این گذشته، اگر دما خیلی پایین یا خیلی زیاد باشد، ناوبری GPS سگ برای سگ ها می تواند عمر باتری کمتری داشته باشد یا ممکن است دستگاه به طور کلی از کار بیفتد.

نحوه عملکرد ردیاب قلاده ای حیوانات

خلاصه آشنایی با ردیاب حیوانات قلاده دار، رایان جی پی اس

نحوه عملکرد ردیاب قلاده ای حیوانات

ردیاب باید در یک کیف محکم قرار گیرد و روی بند قلاده محکم شود.

باید اندازه حیوان را در نظر گرفت: هرچه کوچکتر باشد، ردیاب GPS باید کوچکتر و سبکتر باشد.

برای یک حیوان خانگی فعال، بهتر است یک ردیاب GPS با حالت نظارت مداوم انتخاب کنید.

برای حیوانی که آهسته راه می رود، یک ردیاب GPS با حالت نظارت فاصله ای مناسب است.

باید محافظت در برابر رطوبت و گرد و غبار وجود داشته باشد – در این صورت شرایط آب و هوایی بر عملکرد دستگاه تأثیر نمی گذارد.

ردیاب باید بتواند دمای پایین و بالا را تحمل کند.

برای کار با ردیاب GPS، باید یک اپلیکیشن موبایل برای استفاده از نقشه مجازی و سایر عملکردها نصب کنید.

برای حداکثر دقت موقعیت یابی، بهتر است یک ردیاب GPS داشته باشید که توسط GPS و LBS موقعیت یابی می شود.

طریقه شارژ باتری ردیاب حیوانات قلاده ای