مقالات

سوالات متداول در خصوص ردیاب حیوانات، پاسخ به تمامی سوالات جی پی اس حیوانات

پاسخ سوالات ردیاب حیوانات

پاسخ به تمام سوالات درباره عملکرد ردیاب قلاده ای حیوانات

1. آیا ردیاب های حیوانات با هم تفاوت دارند؟

پاسخ بله است. در بازار ایران جی پی اس های حیوانات با قلاده و بدون قلاده متنوعی و با کیفیت ها و دقت های بالا و پایین وجود دارد که تست و بررسی آنها برای شما که هیچگونه اطلاعات کاملی از این نوع محصولات را ندارید بسیار سخت خواهد بود. اما رایان جی پی اس دارای دو مدل از بهترین جی پی اس حیوانات با ابعاد و وزن و مدت شارژ مختلف می باشد که هر دو مدل نقطه زن و با دقت بالا و دارای کیفیت یکسان می باشند. این موجب شده است که شما براحتی بتوانید بر اساس بودجه خود برای امنیت حیوان خانگی عزیزتان هزینه کرده و بهترین جی پی اس حیوانات در ایران را خریداری نمایید. پاسخ سوالات ردیاب حیوانات

امکانات نرم افزار ردیاب حیوانات

2. آیا ردیاب های حیوانات قلاده ای نیاز به سیم کشی دارند؟

خیر، کلیه ردیاب های  حیوانات بدون سیم کشی می باشند و برای نصب جی پی اس قلاده ای حیوانات کافی است باتری داخلی ردیاب را همانند گوشی تلفن همراه شارژ کرده و با قراردادن ردیاب در بند قلاده حیوان براحتی می توانید موقعیت مکانی دوست پشمالوی خود را در نقشه مشاهده نمایید.

3. آیا ردیاب حیوانات دارای صدا یا چراغ است؟

ردیاب حیوانات مدل G911 فاقد هیچگونه صدا و یا چراغی برای نمایان شدنش می باشد اما در ردیاب حیوانات قلاده دار مدل G914 جی پی اس دارای لامپ LED و همچنین اسپیکر جهت مکالمه با حیوان است.

4. جی پی اس قلاده ای حیوانات بصورت آنلاین است یا آفلاین؟

پاسخ سوالات ردیاب حیوانات: هر دو مدل ردیاب حیوانات رایان جی پی اس دارای قابلیت ردیابی در حالت آنلاین و آفلاین می باشند. بخش آنلاین شما با برنامه ردیاب بر روی گوشی موبایل براحتی نصب و قابل مشاهده می باشد. بخش آفلاین هم در زمانی که اینترنت وجود ندارد با sms براحتی می توانید لینک موقعیت مکانی ردیاب را در گوگل مپ از جی پی اس حیوانات خود دریافت نمایید.

5. آیا ردیاب حیوانات دارای برنامه برای گوشی موبایل است؟

بله، ردیاب قلاده دار حیوانات ارائه شده توسط رایان جی پی اس دارای نرم افزار اندروید و IOS برای گوشی های موبایل می باشند. در GPS مدل G914 برنامه برای گوشی های اندروید و IOS کاملا فارسی بوده ولی در مدل ردیاب حیوانات G911 برنامه برای گوشی های اندروید و IOS با منوی انگلیسی و نقشه فارسی می باشد.

پیدا کردن سگ گمشده بوسیله ردیاب

6. آیا می توان برنامه ردیاب را بر روی چند گوشی موبایل نصب کرد؟

بله، شما می توانید برنامه ردیاب حیوانات قلاده ای رایان جی پی اس را بصورت همزمان بر روی چند گوشی موبایل فرقی ندارد اندروید یا IOS نصب کرده و چند کاربر می توانند باهم موقعیت مکانی حیوان را بصورت هم زمان رصد کنند و هیچگونه محدودیتی در نصب برنامه ردیاب حیوانات رایان وجود ندارد.

7. آیا برای راه اندازی ردیاب حیوانات نیاز به سیم کارت است؟

بله، کلیه ردیاب های حیوانات یا جی پی اس خودرو با سیم کشی با سیم کارت کار می کنند. ردیاب از طریق سیم کارت بصورت اینترنتی اطلاعات ترددی حیوان را بر روی نرم افزار تلفن همراه شما ارسال و به شما امکان مشاهده موقعیت مکانی را در نقشه بصورت آنلاین می دهد. همچنین در مواقعی که اینترنت ضعیف یا قطع است شما از طریق ارسال پیامک به سیم کارت داخل ردیاب می توانید موقعیت مکانی سگ یا گربه خود را در نقشه گوگل مشاهده کنید.

8. بهترین سیم کارت برای داخل ردیاب حیوانات مربوط به کدام اپراتور می باشد؟

پاسخ سوالات ردیاب حیوانات: شما برای استفاده از جی پی اس های حیوانات RAYAN GPS باید حتما از سیم کارت اپراتور همراه اول استفاده نمایید. بدلیل بیشتر بودن نقاط تحت پوشش و بالا بودن سرعت اینترنتی همراه اول بهترین انتخاب سیم کارت برای داخل جی پی اس حیوانات شماست.

9. آیا دستگاه ردیاب حیوانات پس از اتمام شارژ باتری مجدد قابل استفاده است؟

بله، ردیاب های حیوانات دارای باتری داخلی پلیمری با قابلیت شارژ مجدد هستند. این نوع باتری ها همانند باتری های گوشی های تلفن همراه می باشند که با هر بار اتمام شارژ باتری جی پی اس، شما می توانید بوسیله کابل اندروید مجدد ردیاب خود را فول شارژ کرده و مجدد برای ردیابی سگ یا گربه خود استفاده نمایید.

ردیاب قلاده ای حیوانات

10. باتری های قلاده جی پی اس دار حیوانات چه مدت طول عمر دارند؟

باتری های پلیمری در داخل ردیاب های حیوانات معمولا میانگین بین 5 الی 7 سال طول عمر دارند. اما میزان استفاده شما و تعداد شارژ شدن های باتری ردیاب در طول عمر آن تاثیری مستقیم خواهد داشت.

11. آیا باتری داخلی ردیاب سگ پس از خراب شدن قابل تعویض می باشد؟

پاسخ سوالات ردیاب حیوانات: بله، شما می توانید در صورت خراب یا فاسد شدن باتری داخلی جی پی اس سگ با مراجعه به مراکز باتری، آن را تعویض و باتری جدیدی برای ردیاب خریداری و مجدد استفاده نمایید.

مشخصات ردیاب حیوانات قلاده دار مدل G914

12. آیا ردیاب حیوانات سگ و گربه دارای قابلیت شنود است؟

بله هر دو مدل محصول رایان جی پی اس که برای حیوانات طراحی شده است دارای قابلیت شنود می باشند. شما با تماس به سیم کارت داخل ردیاب براحتی می توانید بر صداهای محیط اطراف ردیاب خود نظارت داشته باشید. همچنین در مدل G914 قلاده دار علاوه بر شنود امکان مکالمه با حیوان خانگی خود را بوسیله جی پی اس خواهید داشت.

13. برد مسافتی ردیاب های حیوانات چقدر است؟

جی پی اس حیوانات رایان ماهواره ای می باشند و همانند ردیاب موتورسیکلت و خودرو هیچگونه محدودیت مسافتی برای استفاده و مسیر یابی ندارند و شما قادر خواهید بود بدون توجه به مسافت از هر نقطه در ایران بر موقعیت مکانی حیوان خانگی یا شخص توسط جی پی اس نظارت داشته باشید.

14. برد میکروفن ردیاب دام جهت شنود چقدر است؟

ردیاب حیوانات قلاده دار رایان جی پی اس دارای یک عدد میکروفون بسیار قوی با وضوح صدای بالا می باشند که به شما این امکان را می دهند تا با برقراری تماس به ردیاب بتوانید تا شعاع 3 متر بر صداهای اطراف ردیاب نظارت داشته و بصورت شفاف صدا ها را شنود نمایید.

15. از چه شارژری برای شارژ کردن باتری ردیاب قلاده ای گربه باید استفاده شود؟

برای شارژ کردن باتری داخلی ردیاب باید از کلگی شارژر 5 ولت 1 آمپر استفاده نمایید. درصورتی که از شارژر های با آمپر بالا یا فست شارژ استفاده کنید ممکن است به دستگاه ردیاب شما آسیب جدی وارد و ردیاب شما بسوزد. همچنین استفاده از ردیاب فندکی خودرو یکی دیگر از دلایل جدی در خراب شدن ردیاب حیوانات شما می باشد و هرگز برای شارژ کردن باتری ردیاب از شارژر فندکی یا فست شارژ استفاده نکنید.

نحوه عملکرد ردیاب قلاده ای حیوانات

16. آیا استفاده از نرم افزار ردیاب حیوانات باید حق اشتراک پرداخت شود؟

خیر، رایان جی پی اس یکی از معدود شرکت های توزیع ردیاب در ایران است که برای ردیاب های حیوانات خود همانند جی پی اس های آهنربایی، حق اشتراک سالانه را در جهت تکمیل رضایت کاربران و تبلیغ گسترده تر حذف نموده و شما براحتی می توانید با خرید یک ردیاب سگ مدل G914 از رایان جی پی اس، اکانت 10 ساله رایگان نرم افزاری بدون پرداخت حق اشتراک سالانه هدیه بگیرید.

17. آیا ردیاب حیوانات رایان جی پی اس دارای گارانتی می باشد؟

کلیه محصولات ردیاب های بدون سیم کشی و حیوانات رایان جی پی اس دارای گارانتی تعویض 6 ماهه GPS  می باشند که در صورت خرابی آنتن جی پی اس برد داخلی ردیاب شما تعویض می گردد. سایر ایرادات ردیاب شامل گارانتی نبوده ولی شما می توانید از خدمات 10 ساله پشتیبانی رایان جی پی اس برای خرابی های احتمالی در طول مرور زمان بهره مند گردید.

18. درصورتی که ردیاب حیوانات خراب شود آیا مجدد قابل تعمیر می باشد؟

معمولا 95 درصد خرابی های ردیاب ها قابل درست شدن می باشند. شما با خرید ردیاب قلاده دار سگ از رایان جی پی اس تا 10 سال می توانید از خدمات پس از فروش شرکت بهره مند شوید. رایان جی پی اس دارای قوی ترین تیم متخصصین تعمیرات جی پی اس در ایران است که علاوه بر تعمیرات ردیاب های خود، کلیه مدل های ردیاب سایر شرکت های دیگر را در سراسر ایران تعمیر می نماید.

19. آیا به جز خط من اگه کسی بصورت اتفاقی به ردیاب زنگ بزند می تواند شنود کند؟

خیر، سیستم امنیتی ردیاب حیوانات رایان جی پی اس بگونه ای طراحی شده است تا تنها خط مدیر ردیاب بتواند بصورت آنلاین شنود کند و دستگاه ردیاب تنها پاسخ تماس خط مدیر ردیاب که از قبل تعریف شده را می دهد. هیچ شماره ای جز شماره تلفن خط مدیر ردیاب اجازه شنود را ندارد و ردیاب تماس های سایر کاربران را ریجکت می کند.

ردیاب قلاده ای حیوانات مدل G914

20. برای ردیاب حیوانات می تواند تا چند شماره بعنوان مدیر تعریف کرد؟

شما می توانید برا ردیاب حیوانات رایان جی پی اس تا 3 شماره بعنوان مدیر تعریف کرده تا درصورت نیاز به شنود 2 شماره دیگر نیز قادر به استفاده از میکروفن باشند.

21. آیا ردیاب حیوانات رایان قابلیت ضبط صدا را دارند؟

خیر، سیستم ضبط صدا در اکثر کشور های دنیا جرم دارد و ممنوع است.

22. برنامه ردیاب حیوانات قلاده دار را از کجا باید دانلود کنم؟

پاسخ سوالات ردیاب حیوانات: شما می توانید پس از خرید ردیاب دام از رایان جی پی اس، وارد بخش محصولات در وب سایت شده و پس از پیدا کردن محصول خریداری شده، بر روی محصول مورد نظر کلیک کرده و وارد توضیحات محصول می گردد. در انتهای توضیحات هر محصول لینک دانلود برنامه برای گوشی های اندروید و IOS موجود می باشد. کافی است به پایین صفحه محصول رفته و بر روی عکس اندروید و IOS کلیک کرده و بر اساس نوع گوشی تلفن همراه خود برنامه جی پی اس مگنتی را دانلود نمایید.

پاسخ سوالات ردیاب حیوانات

23. از کجا متوجه شوم باتری ردیاب حیوانات من فول شارژ شده است؟

زمانی که شما ردیاب حیوانات G911 را به شارژ بزنید یک چراغ قرمز در کنار محل ورود سیم کارت به داخل ردیاب روشن می گردد. زمانی که چراغ قرمز روشن می شود یعنی ردیاب شما در حال شارژ می باشد. زمانی که چراغ قرمز ردیاب خاموش شد یعنی باتری داخلی ردیاب آهنربایی شما کاملا شارژ شده است.

برای شارژ کردن ردیاب حیوانات G914 کافی است کابل مگنتی ردیاب را از داخل جعبه ردیاب بیرون آورده و به کلگی شارژر 5 ولت 1 آمپر متصل نموده و به قسمت محل اتصال شارژر در پشت ردیاب متصل کنید. مگنت های کابل بصورت آهنربایی به پشت جی پی اس حیوانات متصل شده و شارژ شدن ردیاب شما با روشن شدن چراغ زرد رنگ بر روی ردیاب شروع می گردد. هر زمان چراغ زرد رنگ بر روی ردیاب خاموش شد ردیاب شما کاملا شارژ شده است.

24. از کجا متوجه شوم ردیاب حیوانات من چقدر شارژ باتری دارد؟

یکی از دغدغه های اکثر کاربران در استفاده از ردیاب های بدون سیم ترس از خاموش شدن ردیاب بر اثر اتمام شارژ باتری و نداشتن دستری مجدد به ردیاب است. ردیاب حیوانات رایان جی پی اس در برنامه ردیابی خود دارای نمایشگر درصد شارژ باتری می باشند که به شما این امکان را می دهد تا قبل از اتمام شارژ باتری داخلی جی پی اس، سریعا خود را به سگ یا گربه خود رسانده و ردیاب را از کیف قلاده جدا و مجدد به شارژ بزنید.

ردیاب قلاده ای حیوانات

25.آیا برای استفاده از جی پی اس گربه باید سیم کارت داخل ردیاب شارژ داشته باشد؟

بله، ردیاب برای نمایش موقعیت مکانی و ارسال اطلاعات حیوان شما بر روی نرم افزار تلفن همراه نیاز به اینترنت و شارژ سیم کارت دارد. درصورتی که سیم کارت داخل ردیاب حیوانات شارژ نداشته باشد بخش آنلاین ردیاب شما در برنامه غیرفعال و آفلاین شده و دیگر ردیاب قادر به نمایش موقعیت مکانی نمی باشد. میانگین شارژ اعتباری سیم کارت که یک ردیاب برای یکسال کارکرد بصورت متوسط نیاز دارد 100.000 تومان می باشد.

26. آیا برای سیم کارت داخل ردیاب باید بسته اینترنتی بگیرم؟

اگه GPRS سیم کارت داخل ردیاب حیوانات شما فعال باشد یا محدودیت استفاده از اینترنت برای سیم کارت شما از قبل تعریف نشده باشد لازم به خرید بسته اینترنتی ماهانه یا سالانه ندارید. ردیاب می تواند از شارژ پولی سیم کارت هم استفاده اینترنتی و هم پیامکی کند. پس در این حالت فقط لازم است سیم کارت داخل ردیاب را برای کارکرد 1 ساله 100.000 تومان شارژ نمایید.

اما درصورتی که GPRS سیم کارت داخل جی پی اس قلاده ای سگ شما فعال نباشد یا برای سیم کارت محدودیت تعریف شده باشد باید حتما یک بسته اینترنتی یکماهه برای خط داخل ردیاب تهیه کنید.

دسترسی به موقعیت ردیاب کودک

27. از کجا متوجه شوم سیم کارت داخل ردیاب من شارژ دارد؟

یکی از راهکارها نصب برنامه همراه من است. شما باید قبل از قرار دادن سیم کارت در داخل ردیاب، کد فعال سازی سیم کارت را در برنامه همراه من دریافت و شماره سیم کارت را در نرم افزار اپراتور تعریف نمایید تا براحتی بتوانید بر اطلاعات موجودی شارژ یا اینترنت سیم کارت دسترسی داشته باشید.

روش دوم ارسال کد دستوری G1234  برای ردیاب G911  و کد #pw,123456,url  برای ردیاب G914 به سیم کارت داخل ردیاب است. درصورتی که سیم کارت داخل ردیاب شما شارژ داشته باشد پس از دریافت این کد دستوری برای شما لینک موقعیت مکانی گوگل مپ را ارسال می کند که به معنی داشتن شارژ است. درصورتی که کد دستوری را به سیم کارت داخل ردیاب فرستادین و ردیاب در پاسخ هیچگونه واکنشی از خود نداشت لازم است که حتما سیم کارت داخل ردیاب را مجدد شارژ کنید.

28. آیا ردیاب سگ قلاده ای همانند گوشی های موبایل نیاز به ریجستر دارد؟

بله، کلیه دستگاه هایی که با سیم کارت کار می کنند برای دریافت خدمات از اپراتور ایران باید ریجستر شده و قانونی باشند. تمام ردیاب های بدون سیم کشی رایان جی پی اس بصورتی قانونی وارد شده و ریجستر شده می باشند. شما فقط کافی است سیم کارت خود را در داخل ردیاب کوچک حیوانات خود قرار بدهید تا ریجستر ردیاب شما فعال گردد.

29. آیا در زمان فروش ردیاب به مالک جدید باید جهت ریجستر ردیاب سریال را مانند گوشی موبایل به مالک جدید انتقال داد؟

خیر،نحوه ریجستری ردیاب حیوانات مانند گوشی موبایل است اما برای نقل و انتقال ردیاب کافی است سیم کارت خود را از داخل ردیاب خارج نموده و سیم کارت خریدار جدید ردیاب را در جی پی اس قرار داده و کلیه مراحل راه اندازی بصورت اتومات انجام و نیاز به هیچگونه دستکاری و یا تغییری از طرف شما نمی باشد.

30. آیا ردیاب قلاده ای سگ و گربه رایان جی پی اس ضد آب است؟

بله، ردیاب حیوانات رایان جی پی اس دارای شناسه IP65 می باشند که در مقابل پاشش آب مقاوم بوده و ضد آب و ضد رطوبت و گرد و غبار می باشند.

31. آیا ردیاب حیوانات در نقاط کور هم ردیابی می کند؟

کلیه ردیاب های موجود در دنیا بوسیله سیم کارت کار میکنند. سیم کارت اطلاعات را از ردیاب دریافت کرده و به تلفن همراه شما در برنامه ردیاب ارسال می کند. درصورتی که ردیاب در نقطه ای وارد شود که فاقد دکل آنتن دهی از طرف اپراتور است، قطعا سیم کارت داخلی ردیاب شما وظیفه خود که ارسال اطلاعات از ردیاب به تلفن شما است را نمی تواند انجام بدهد و بخش ردیابی شما دیگر عمل نخواهد کرد. در این شرایط ردیاب حیوانات رایان جی پی اس از طریق قابلیت LBS که مربوط به دکل مخابرات می باشد محدوده موقعیت حیوان شما را با خطای 5000 متری نمایش می دهد.

ردیاب کودک و سالمند مدل G913

32. کاربرد ردیابی از طریق WIFI در ردیاب قلاده ای G914 چیست؟

یکی از مهمترین تفاوت ردیاب حیوانات قلاده ای G914 نسبت به سایر ردیاب های موجود در بازار ایران دسترسی به موقعیت مکانی حیوان شما از طریق WIFI می باشد. این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا در مواقعی که اینترنت قطع است و بخش آنلاین ردیاب شما از طریق GPS غیرقابل دسترسی است بتوانید با دریافت موقعیت بوسیله وای فای محیط موقعیت مکانی حیوان خود را از ردیاب دریافت کنید.

این سیستم زمانی که حیوان شما در مراکز خرید گم می شود بسیار پر کاربرد است. زمانی که ردیاب نمی تواند از طریق ارتباط با ماهواره موقعیت حیوان را برای شما ارسال کند، سیستم WIFI بصورت اتومات شروع به ارتباط با وای فای های موجود در محیط اطراف شده و محدوده ای با در صد خطای 20 متری را از موقعیت مکانی حیوان برای شما در برنامه ردیاب ارسال می نماید.

33. LBS در ردیاب حیوانات چه کاربردی دارد؟

یکی دیگر از ویژگی های پر اهمیت در جی پی اس های قلاده دار حیوانات داشتن قابلیت LBS می باشد. گاها پیش می آید که شما برای تفریح و گردش به همراه حیوان عزیزتان به بیابان یا کوه و جنگل سفر می کنید. ممکن است در آن نقاط هیچگونه سیم کارتی آنتن دهی نداشته باشد. در این حالت امکان دریافت موقعیت از طریق GPS که بوسیله سیم کارت از ردیاب در برنامه دریافت می کنید غیر فعال می گردد.

سیستم وای فای هم در ردیاب حیوانات G914 عمل نخواهد کرد چون در آن محیط مودم وای فایی وجود ندارد که ردیاب بتواند از طریق آنها مختصات تقریبی را برای شما به اشتراک بگذارد. در این زمان و در این مکان که نقاط کور نامیده می شنود سیتم LBS در ردیاب بصورت اتومات فعال شده و ردیاب از طریق ارتباط به دکل مخابرات محدوده ای با شعاع 5000 متری از موقعیت مکانی حیوان شما را در برنامه ردیاب ارسال می کند.

ردیاب کوچک سالمند و کودک

34. دقت جی پی اس شارژی RAYAN GPS چقدر است؟

پاسخ سوالات ردیاب حیوانات: کلیه محصولات ردیابی رایان جی پی اس دارای دقت بسیار بالا و کاملا نقطه زن می باشند. ما محصولات خود را قبل از واردات در ایران بارها تست کرده و در شرایط مختلف جوی قرار داده ایم و بهترین و دقیق ترین جی پی اس حیوانات را برای شما خریدار محترم تهیه نموده ایم. دقت ردیاب های رایان جی پی اس در فضاهای باز مانند خیابان بین 1 الی 5 متر می باشد و در مکان های مسقف مانند پارکینگ یا تونل ها بین 15 الی 20 متر می باشد.

35. آیا برای شارژ کردن سیم کارت داخل جی پی اس باید حتما سیم کارت را از ردیاب حیوانات خارج و در تلفن همراه بگذارم؟

خیر، شما برای شارژ کردن یا گرفتن بسته اینترنتی برای سیم کارت موجود در داخل ردیاب لازم نیست سیم کارت را به هیچ وجه از ردیاب خارج کنید. شما بوسیله کد دستورسی ستاره یک مربع برای خط همراه اول می توانید براحتی هم بسته اینترنتی و هم شارژ مستقیم خریداری نمایید.

36. آیا بوسیله نرم افزار ردیاب حیوانات می توانم مسیر های طی شده قبل را ببینم؟

بله، شما بوسیله برنامه ردیابحیوانات رایان جی پی اس می توانید مسیر های طی شده تا یک ماه قبل را در بخش HISTORY نرم افزار مشاهده نمایید.

37. آیا پس از خرید ردیاب حیوانات باید فعال سازی از طرف شرکت انجام بگیرد؟

بله، زمانی که شما یک ردیاب حیوانات رایان جی پی اس را خریداری می کنید پس از طی مراحل راه اندازی جی پی اس طبق دستورات راهنمای فارسی، باید در آخر و قبل نصب جی پی اس شماره سیم کارت داخل ردیاب را برای بخش پشتیبانی به شماره 09124398810 ارسال نمایید. مدت زمان مورد نیاز برای فعال سازی و ثبت ردیاب و تنظیمات آن بین 10 دقیقه ای 2 ساعت می باشد که با توجه به شلوغ بودن فعال شدن دستگاه های سایر کاربران این زمان متغییر خواهد بود.

38.چرا موقعیت مکان یابی ردیاب حیوانات من در نقشه بصورت آفلاین است؟

پاسخ سوالات ردیاب حیوانات: اگه ردیاب شما در حالت آفلاین قرار گرفته و دیگر شما قادر به ردیابی بصورت آنلاین در برنامه نیستید چندین علت دارد که ممکن است باعث بروز این اتفاق گردد که در اینجا ما به آنها خواهیم پرداخت:

الف: اتمام شارژ یا بسته اینترنتی سیم کارت داخل ردیاب

درصورتی که سیم کارت داخل جی پی اس حیوانات شما شارژ یا بسته اینترنتی نداشته باشد بخش آنلاین نرم افزار شما غیر فعال شده و شما قادر نخواهید بود موقعیت را بصورت آنلاین دیگر مشاهده کنید. برای متوجه شدن از این موضوع کافی است به اپراتور سیم کارت داخل ردیاب تماس گرفته و اعتبار شارژ ریالی و بسته اینترنتی سیم کارت را جویا شوید. در صورت نداشتن شارژ کافی است مجدد خط داخل ردیاب را شارژ کرده و بخش آنلاین شما در برنامه ردیاب بصورت اتومات مجدد فعال می گردد.

ب: عدم وجود اینترنت بخاطر موقعیت مکانی

همانطور که می دانید همه نقاط کشور ما دارای اینترنت با قدرت یکسان نیست و ممکن است در بعضی نقاط از کشور اینترنت ضعیف یا اصلا وجود نداشته باشد. در این مناطق در صورتی که ردیاب شما وارد شود بخش آنلاین نرم افزار شما در حالت آفلاین قرار گرفته و دیگر سیم کارت شما قادر نخواهد بود که اطلاعاتی از موقعیت جدید حیوان یازیگوش شما را برروی نرم افزار ارسال نماید. مکان هایی مانند جنگل ها و یا کوه و دشت نیز این اختلال بارها مشاهده شده است. تنها راهکار برای آنلاین شدن مجدد ردیاب شما، خارج شدن ردیاب از آن منطقه یا مکان می باشد. تا زمانی که جی پی اس از آن منطقه خارج نگردد شما قادر به مشاهده موقعیت مکانی خودرو در برنامه ردیاب بصورت آنلاین نخواهید بود.

در این حالت فقط بخش آفلاین ردیاب شما عمل می کند و شما می توانید با ارسال کد دستوری پیامکی به سیم کارت داخل ردیاب حیوانات خود، موقعیت آفلاین را با SMS از ردیاب دریافت نمایید.

ج: عدم آنتن دهی سیم کارت داخل ردیاب

یکی دیگر از عواملی که موجب آفلاین و غیر فعال شدن ردیابی آنلاین شما در برنامه جی پی اس قلاده ای حیوانات می گردد عدم آنتن داشتن سیم کارت در ردیاب می باشد. درصورتی که ردیاب شما در مناطق کور که خدمات آنتن دهی اپراتور سیم کارت باشد وارد شود، ردیاب شما دیگر عمل نمی کند و ردیابی شما توسط جی پی اس کلا غیر فعال می گردد. کافی است به سیم کارت داخل ردیاب تماس گرفته و در صورت خاموش بودن یا در دسترس نبود سیم کارت، ردیاب شما وارد منطقه کور شده است.

د: اتمام شارژ باتری داخلی ردیاب

یکی دیگر از عوامل آفلاین شدن ردیاب حیوانات در نرم افزار تمام شدن شارژ باتری داخلی جی پی اس می باشد. درصورتی که در نرم افزار وارد شوید قادر خواهید بود در قسمت بالا درصد شارژ باتری ردیاب را مشاهده نمایید. درصورتی که درصد باتری ردیاب شما 10% باشد و به سیم کارت داخل ردیاب تماس گرفتید و ردیاب خاموش بود قطعا شارژ باتری جی پی اس شما به اتمام رسیده و اطلاعاتی که در نقشه دارید مشاهده می کنید آخرین گزارش وضعیت ردیاب از موقعیت مکانی همان ساعت و تاریخ حیوان را نشان می دهد و میزان باقی مانده آخرین درصد شارژ باتری خود را کافی است ردیاب را از بند قلاده حیوان جدا و مجدد باتری ردیاب را شارژ و استفاده کنید.

ردیاب قلاده ای حیوانات با قابلیت شنود

39. آیا ردیاب قلاده ای حیوانات برای سگ و گربه باهم متفاوت می باشد؟

در حالت عادی ردیاب حیوانات سگ و گربه هیچگونه تفاوتی باهم ندارند بشرط اینکه از لحاظ وزن و ابعاد استاندارد باشند.  شرکت خهای مختلف در ایران دارای انواع مختلفی از جی پی اس های حیوانات با وزن و ابعاد های متفاوت می باشند که هر ردیاب ممکن است برای حیوان دیگر کاربردی نداشته باشد. اما اگر شما برای ردیاب حیوانات خود ردیابی غیر استاندارد و با ابعاد و یا وزن بزرگتری خریداری کرده باشید ممکن است نتوانید ردیاب با ابعاد بزرگ را برای گربه کوچک خود نصب کنید چون برای نصب به دور گردن گربه شما ممکن است آزار دهنده باشد.

شما می توانید با خرید ردیاب استاندارد حیوانات رایان جی پی اس نگرانی خود را بابت ابعاد و وزن جی پی اس کنار بگذارید.

40.آیا دانلود برنامه ردیاب حیوانات قلاده ای رایان جی پی اس در اپل استور و فروشگاه پلی رایگان است؟

جواب بله است، شما براحتی و به رایگان می توانید برنامه نرم افزاری ردیاب حیوانات را بصورت رایگان در فروشگاه APP STORY و PLAY دانلود نمایید.

41.سرور های ردیاب حیوانات در داخل ایران هستند یا خارج از ایران؟

کلیه ردیاب های رایان جی پی اس چه در مدل های باسیم کشی مانند ردیاب کامیون و چه در مدل های بدون سیم کشی مانند جی پی اس کودک و سالمند و آهنربایی همگی سرور های خارجی دارند. علت استفاده رایان جی پی اس از سرور های خارجی به چند دلیل می باشد که در اینجا مهمترین دلایل استفاده از سرور خارجی را به شما اعلام می کنیم:

1.سرور های داخلی برخلاف سرورهای خارجی نسخه IOS برای گوشی های اپل در نرم افزار اپل استور ندارند.

2.در سرور های داخلی برای نسخه نرم افزاری گوشی های IOS باید از برنامه نرم افزاری سیب اپ استفاده کنید که هر چند ماه یکبار هزینه جداگانه ای باید بابت استفاده از برنامه به سیب اپ صرفا بخاطر دانلود برنامه (این هزینه جدا از هزینه شارژ سالیانه است) پرداخت نمایید در غیر اینصورت اجازه دانلود برنامه را مجدد نخواهید داشت.

3.سرور های داخلی نقشه گوگل مپ  را پشتیبانی نمی کنند.

4.بدلیل پایین بودن سرعت اینترنت کشور، اکثر سرورهای داخلی در ایران دچار قطعی می باشند.

5.بدلیل تحریم ها سرور های داخلی اکثرا دچار باگ برنامه نویسی می باشند.

6.در سرور های داخلی اطلاعات کاربران کاملا در اختیار شخص یا اشخاص داخلی می باشد و براحتی می توانند اطلاعات محرمانه شما را استخراج کنند.

7.در سرور های داخلی اگه شرکت ایرانی تعطیل شود کلیه ردیاب های شما غیر فعال می گردد اما سرور های خارجی حتی اگه شرکت داخلی تعطیل شود بدلیل خدمات جهانی هرگز بخش پشتیبانی ردیاب شما غیر فعال نمی گردد.

8.در سرور های ایرانی هزینه بخش خدمات بابت پشتیبانی نرم افزار و سرور بالاتر از سرور های خارجی می باشد. علاوه بر این رایان جی پی اس استفاده از برنامه ردیاب حیوانات را به مدت 10 سال بصورت رایگان و بدون حق اشتراک سالانه برای کاربرانش قرار داده است.

پاسخ سوالات ردیاب حیوانات

42.ردیاب های حیوانات قلاده ای ساخت کدام کشور می باشند؟

پاسخ سوالات ردیاب حیوانات: امروزه اکثر محصولات خارجی در ایران تولید کشور چین می باشند. ردیاب حیوانات رایان جی پی اس نیز همگی تولید کشور چین می باشند.

43. من دو عدد ردیاب حیوانات رایان جی پی اس دارم آیا می توانم هر دو ردیاب را در برنامه بصورت همزمان مشاهده کنم؟

بله، درصورتی که هر دو ردیاب مربوط به برند رایان جی پی اس باشد، می توانید اطلاعات هر دو مدل محصول را به بخش پشتیبانی رایان جی پی اس اعلام کرده تا در کمتر از 1 ساعت اکانت جدید خود را که هر دو ردیاب شما در یک پنل قرارگرفته از ما دریافت نمایید. شما بوسیله برنامه ردیاب حیوانات رایان جی پی اس قادر خواهید بود بیش از 50 عدد ردیاب را بصورت یکجا در یک پنل کاربری با یک یوزر پسورد اختصاصی شخصی مشاهده نمایید. رایان جی پی اس تنها شرکت خدمات دهنده نرم افزار جی پی اس در ایران می باشد.

نحوه عملکرد ردیاب قلاده ای حیوانات

44. نرم افزار ردیاب حیوانات رایان جی پی اس را چطور و از کجا دانلود کنم؟

شما می توانید با مراجعه به وب سایت رایان جی پی اس www.rayan-gps.ir با مراجعه به بخش محصولات، ردیاب خریداری شده خود را انتخاب کرده و وارد توضیحات محصول شوید. پس از ورود به توضیحات محصول خود در انتهای توضیحات هر محصول در انتهای صفحه لینک دانلود برنامه ردیاب حیوانات قلاده ای G914 برای گوشی های اندروید و IOS قرار داده شده است. کافی است برای دانلود برنامه بر روی عکس اپل برای کابران IOS و برای سایر کابران بر روی عکس اندروید کلیک کرده تا به بخش دانلود برنامه وارد و نرم افزار را براحتی نصب نمایید.

پاسخ سوالات ردیاب آهنربایی

45. آیا امکان استفاده از قابلیت استندبای برای نگهداری شارژ بیشتر در ردیاب حیوانات وجود دارد؟

یکی از مواردی که برای خرید یک ردیاب حیوانات باید به آن توجه داشت مدت نگهداری شارژ باتری ردیاب است. ردیاب های حیوانات می توانند از 2روز الی 4 روز شارژ نگه دارند. اما ردیاب قلاده ای حیوانات مدل G914 به شما این امکان را می دهد تا با هر بار شارژ جی پی اس بتوانید به مدت 4 الی 6 روز از ردیاب برای موقعیت یابی سگ یا گربه خود استفاده نمایید.

شما بوسیله برنامه ردیاب حیوانات G914 می توانید مدت نگهداری شارژ ردیاب را کنترل نمایید. آپدیت ردیاب قابلیت تغییر از 60 ثانیه بروزرسانی موقعیت را دارد الی هر 10 دقیقه یکبار. شما می توانید برای نگهداری شارژ بیشتر ردیاب حیوانات خود حالت کارکرد ردیاب را در بالاترین میزان خود یعنی دریافت موقعیت در هر 10 دقیقه یکبار بگذارید تا ردیاب شما مدت شارژ بیشتری را نگه دارد.

پاسخ سوالات ردیاب حیوانات

46. در هنگام ورود به نرم افزار با هشدار ERROR NETWORK روبرو شده ام مشکل چیست؟

پاسخ سوالات ردیاب حیوانات: اگر در هنگام ورود به برنامه حیوانات رایان جی پی اس با هشدار عدم اینترنت روبرو شده اید چند مورد را باید برای رفع این خطا انجام بدهید.

1. بررسی اینترنت گوشی تلفن همراه خود

ممکن است در ظاهر اینترنت گوشی تلفن همراه شما روشن باشد اما در واقع خدمات اینترنتی از طرف اپراتور سیم کارت تلفنن همراه شما وجود نداشته باشد یا بدلیل هنگ کردن تلفن همراه خود اینترنت قطع شده باشد. برای رفع و بررسی این خطا لازم است.

الف: اینترنت گوشی تلفن همراه خود را یکبار خاموش و روشن کنید.

ب: گوشی تلفن همراه خود را یکبار در حالت هواپیما قرار داده و مجدد از این حالت خارج نمایید.

ج: تلفن همراه خود را یکبار خاموش و روشن نمایید.

2. دسترسی به مجوز ها در هنگام نصب برنامه

یکی از دلایل دیگر بروز این خطا برای ورود به حساب کاربری ردیاب حیوانات عدم تایید اجازه دسترسی به برنامه در هنگان نصب نرم افزار بر روی تلفن همراه خود است. اگه در زمان نصب اجازه دسترسی به برنامه را نداده باشید می تواند عامل اصلی برای بوجود آمدن این خطا باشد.

پاسخ سوالات ردیاب حیوانات: دو راه حل برای رفع این خطا وجود دارد:

مورد اول به تنظیمات گوشی تلفن همراه خود یا به تنظیمات برنامه رفته و مجوز ها را به نرم افزار ردیاب حیوانات صادر و تایید کنید

مورد دوم برنامه ردیاب حیوانات را پاک و مجدد از ابتدا نرم افزار را نصب و مجوز دسترسی به تلفن همراه خود را به برنامه در هنگام نصب مجدد صادر کنید.

3.روشن بودن فیلتر شکن

یکی دیگر از دلایل ایجاد خطای هشدار نبود اینترنت در هنگام ورود به حساب کاربری خود در جی پی اس حیوانات، روشن بودن فیلتر شکن تلفن همراه شماست. حتما برای ورود به برنامه ردیاب اگه فیلتر شکن شما روشن است حتما آن را خاموش و سپس سعی کنید مجدد وارد نرم افزار ردیاب حیوانات شود.

4. استفاده از وای فای برای ورود به نرم افزار ردیاب حیوانات

یکی دیگر از دلایل نمایش هشدار نبودن اینترنت در هنگام ورود به برنامه ردیابی دستگاه های قلاده دار حیوانات استفاده از WiFi می باشد. بعضی از سیستم های خدماتی در مودم های اینترنتی به ip های خارجی خدمات نمی دهند و محدود می باشند. برای رفع این مشکل کافی است از اینترنت تلفن همراه خود برای ورود به برنامه استفاده کنید.

آشنایی با امکانات پیشرفته ردیاب حیوانات

 

47. در هنگام نصب نرم افزار ردیاب حیوانات رایان جی پی اس با خطا مواجه می شوم و نمی توانم برنامه را نصب کنم. مشکل از کجا است؟

پاسخ سوالات ردیاب حیوانات: اگر در هنگام دانلود یا نصب برنامه ردیاب قلاده ای حیوانات با خطا مواجه شدید باید موارد زیر را بررسی نمایید تا با رفع آن براحتی بتوانید برنامه ردیاب را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید:

الف

فضای گوشی تلفن همراه شما ممکن است پر شده باشد و در این حالت هنگام دانلود برنامه با خطای نصب مواجه خواهید شد. کافی است تعدادی از فایل و برنامه های غیرضروری را به اندازه حجم فایل نرم افزار جی پی اس حیوانات  از حافظه تلفن همراه خود پاک کنید تا فضای لازم برای دانلود برنامه در گوشی وجود داشته باشد.

ب

مرورگر خود را برای دانلود برنامه از وب سایت رایان جی پی اس عوض کنید. گاهی اوقات بعضی از مرورگرها محدودیت هایی را برای دانلود فایل ها دارند. احتمالا با تعویض مرورگر امکان دانلود مجدد برنامه ردیاب حیوانات G914 برای شما فراهم خواهد شد.

ج

فیلتر شکن خود را در هنگام دانلود برنامه خاموش کنید. روشن بودن فیلترشکن در هنگام دانلود نرم افزار یکی از عواملی است که اتمام دانلود و نصب برنامه جی پی اس بر روی گوشی تلفن همراه را با خطا مواجه می کند.

د

هنگامی که پس از دانلود نرم افزار جی پی اس، در زمان نصب با خطا مواجه شدید کافی است با مراجعه به بخش FILE در پوشه زرد رنگ در گوشی موبایل وارد قسمت دانلود ها می شوید و برنامه AIBEILE PLUS را جستجو و از آنجا فایل دانلود شده را نصب می نمایید.

پاسخ سوالات ردیاب حیوانات

48. چرا ردیاب حیوانات من سریع تر شارژ خالی می کند؟

پاسخ سوالات ردیاب حیوانات: چند عامل در ردیاب های آهنربایی در مدت نگهداری شارژ باتری و ماندگاری آن ارتباط مستقیم دارند:

شنود

استفاده از قابلیت شنود و مکالمه در ردیاب حیوانات یکی از اصلی ترین علت خالی شدن زودتر باتری داخلی ردیاب شماست. هرچقدر میزان استفاده شما از میکروفن جی پی اس حیوانات بیشتر باشد شارژ باتری ردیاب شما زودتر تمام خواهد شد.

فعال کردن محدوده جغرافیایی

یکی دیگر از عوامل موثر در مصرف زیاد از شارژ باتری ردیاب حیوانات شما استفاده از قابلیت تعیین محدوده جغرافیایی است. با فعال شدن این قابلیت ردیاب شما هرگز در حالت استندبای برای کنترل بیشتر در مصرف شارژ باتری داخلی خود نمی رود و جی پی اس مدام در حال کارکرد است.

تردد بیش از روزی 3 ساعت در روز

اگر حیوان خانگی شما که قصد ردیابی آن را دارید در طی یک روز بیش از 3 ساعت تردد داشته باشد قطعا شارژ باتری داخلی ردیاب حیوانات شما نیز سریع تر تمام می شود.

49. چرا سیم کارت داخل ردیاب حیوانات خاموش است؟

پاسخ سوالات ردیاب حیوانات: عوامل متعددی می تواند باعث خاموش شدن سیم کارت شما در داخل ردیاب حیوانات گردد. در اینجا به آنها خواهیم پرداخت با رایان جی پی اس همراه باشید

جایگذاری سیم کارت در جهت اشتباه

درصورتی که شما سیم کارت خود را درجهت اشتباه در داخل جی پی اس بگذارید هرگز سیم کارت شما در داخل ردیاب فعال نمی گردد و ردیاب شما عمل نخواهد کرد. لازم است قبل از جایگذاری سیم کارت هر چقدر هم که از نظر شما کاری ساده و راحت است ابتدا راهنمای آموزش را مطالعه تا در این مرحله به مشکل برنخورید.

قرار دادن سیم کارت در داخل ردیاب در هنگام روشن بودن ردیاب

یکی از عوامل دیگر که موجب خاموش بودن سیم کارت شما در داخل جی پی اس قلاده ای حیوانات می گردد عدم توجه به روشن بودن ردیاب است در هنگام جایگذاری سیم کارت. باید توجه داشته باشید که قبل از قرار دادن سیم کارت در داخل جی پی اس حتما ردیاب شما باید خاموش باشد و سپس بعد از کار گذاشتن سیم کارت در داخل ردیاب  می توانید آن را روشن نمایید. در این حالت سیم کارت شما در جی پی اس فعال خواهد شد.

داشتن پین کد سیم کارت

درصورتی که سیم کارتی که برای داخل ردیاب حیوانات قلاده دار تهیه کردین داری پین کد فعال باشد، هرگز در داخل ردیاب آنتن سیم کارت شما بالا نخواهد آمد. پس قبل از جایگذاری سیم کارت در داخل ردیاب حتما پین کد سیم کارت باید حذف گردد.

قرار داشتن ردیاب در طبقات پارکینگ یا نقطه کور

یکی دیگر از عواملی که موجب خاموش شدن سیم کارت داخل جی پی اس شما می گردد زمانی است که حیوان شما وارد پارکینگ طبقاتی یا در مناطقی بعنوان نقاط کور وارد شده که سیم کارت داخل ردیاب شما خارج از پوشش اپراتور و فاقد آنتن دهی می باشد. در این حالت سیم کارت داخل ردیاب حیوانات بدلیل عدم سیگنال و آنتن به حالت خاموشی در می آید.

تمام شدن شارژ باتری داخلی ردیاب

اگر در زمان استفاده از ردیاب حیوانات به مانده درصد شارژ باتری داخلی جی پی اس توجه نکنید ممکن است ردیاب شما خاموش گردد و خاموش شدن ردیاب شما برابر است با خاموش شدن سیم کارت داخل جی پی اس قلاده ای.

آشنایی با امکانات پیشرفته ردیاب حیوانات

50. چه مدت زمان می برد باتری ردیاب قلاده ای حیوانات من کاملا شارژ گردد؟

پاسخ سوالات ردیاب حیوانات: تا زمانی که چراغ ردیاب حیوانات شما در زمان متصل بودن جی پی اس به برق روشن باشد یعنی باتری ردیاب قلاده دار شما کاملا شارژ نشده است. اما نمی توان زمانی دقیق را برای شارژ یک ردیاب مشخص نمود. اما زمان حدودی برای فول شارژ شدن ردیاب های قلاده ای حیوانات بین 2 ساعت الی 4 ساعت می باشد.

51. اگر ردیاب حیوانات را گم کنم یا توسط شخصی سرقت شود آیا می توانم مجدد ردیاب را پیدا کنم؟

بله اما بشرطی که شخص یابنده یا سارق ردیاب یک عدد سیم کارت برای استفاده در داخل جی پی اس قلاده ای شما بگذارد. با قرار گرفتن سیم کارت در داخل ردیاب حیوانات بلافاصله شما بوسیله نرم افزار AIBEILE PLUS می توانید موقعیت مکانی جدید ردیاب را در نقشه مشاهده و به محل لوکیشن ردیاب بروید.

منو نرم افزار ردیاب کودک و سالمند

52.آیا می توانم ردیاب حیوانات قلاده ای را برای گربه استفاده کنم؟

بله شما می توانید با خرید ردیاب قلاده ای حیوانات مدل G914 با داشتن ابعاد کوچک و وزن سبک برای حیوان کوچک خود خریداری کنید. قلاده ردیاب حیوانات G914 قابلیت تنظیم برای سایز گربه را دارد و شما می توانید براحتی ردیاب را به دور گردن گربه کوچک خود نصب و با خیالی راحت آن را ردیابی نمایید.

53.آیا ردیاب حیوانات G914 دارای چراغ است؟

بله چراغ موجود در ردیاب حیوانات قلاده ای مدل G914 به شما این امکان را می دهد تا در تاریکی و زمانی که به خوبی نمی توانید حیوان بازیگوش خود را پیداکنید، با تماس به سیم کارت داخل جی پی اس حیوانات ردیاب علاوه بر ایجاد ارتعاش صدا در محیط، چراغ زرد رنگ روی ردیاب شروع به چشمک زدن کرده و شما می توانید با مشاهده نور چراغ روی ردیاب در تاریکی مکان حیوان خود را شناسایی نمایید.

54.از کجا متوجه بشوم باتری ردیاب حیوانات قلاده ای چقدر شارژ دارد؟

شما از طریق برنامه ردیابی ردیاب قلاده ای حیوانات براحتی درصد شارژ باتری داخلی جی پی اس را می توانید مشاهده تا قبل از اتمام شارژ باتری و خاموش شدن ردیاب، جی پی اس را از بند قلاده جدا و به شارژ بزنید.

55. آیا ردیاب حیوانات قلاده ای ضد آب است؟

بله قابلیت ضد آب در ردیاب حیوانات G914 یکی از مهمترین مزایایی است که برای یک جی پی اس حیوانات با توجه به بازیگوش بودن سگ و گربه و یا رفتن در آب باید مقاومت داشته باشد تا در زمان هایی چون بارندگی یا آب بازی ردیاب داخل قلاده خراب نشود. جی پی اس حیوانات G914 رایان جی پی اس دارای مقاومت IP67 می باشد و در برابر پاشش آب بر روی دستگاه مقاوم است.

 

55. آیا سیم کارت داخل ردیاب حیوانات با سایر سیم کارت ها تفاوت دارد؟

پاسخ سوالات ردیاب حیوانات: خیر، هیچ تفاوتی وجود ندارد. فقط کافی است به دفاتر امور مشترکین مراجعه و یک عدد سیم کارت معمولی اعتباری همراه اول تهیه نمایید.