مقالات

مشخصات سخت‌افزاری دستگاه سیپاد چیست؟

مشخصات سخت افزاری ردیاب خودرو سیپاد

مشخصات سخت افزاری ردیاب خودرو سیپاد: دستگاه سیپاد یا سامانه پایش سوخت، دستگاهی است که روی تمامی خودروها شامل مینی‌بوس، اتوبوس، ون، تاکسی، سرویس‌های مدارس و دیگر وسایل نقلیه نصب می‌شود تا اطلاعات مربوط به مصرف سوخت و دیگر موارد آن‌ها را جمع‌آوری کند و به سمت سامانه طرح سیپاد ارسال کند. این اطلاعات در این سامانه ثبت می‌شود و از آن استفاده‌های مختلفی می‌کنند که در ادامه متن به معرفی و توضیح آن‌ها به طور کامل خواهیم پرداخت.

دستگاه سیپاد همانند یک جی پی اس ماشین عمل می کند و برای ناوگان، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف خصوصی و دولتی کاربردهای فراوانی دارد و می‌تواند به آن‌ها کمک زیادی کند. در این قسمت به مشخصات سخت‌افزاری دستگاه سیپاد خواهیم پرداخت تا بتوانید به آگاهی کاملی در این زمینه برسید.

ردیاب خودرو سیپاد

برخورداری از ورودی ECU

مشخصات سخت افزاری ردیاب خودرو سیپاد: خودروهای مختلف دارای یک کامپیوتر مرکزی یا ECU هستند، این کامپیوتر مرکزی وظیفه دریافت تمامی اطلاعات خودرو و ارسال دستورات موردنیاز به بخش‌های مختلف را بر عهده دارد. اگر این دستگاه به درستی کار نکند، خودرو ناوگان نیز به طور کلی دچار مشکل می‌شود. اطلاعات موجود در کامپیوتر مرکزی بسیار مهم هستند و دسترسی به آن‌ها می‌تواند به افراد و مدیران ناوگان و سازمان‌های مختلف قابلیت‌های کارهای مهمی را بدهد.

به عنوان مثال آن‌ها می‌توانند با اتصال کامپیوترهای مرکزی خودورها به یک سامانه مرکزی جامع، یک شبکه ناوگان خودروهای متصل را به وجود بیاورند که مزیت‌های بسیار زیادی برای آن‌ها با ارمغان می‌آورد. یکی از قابلیت‌های دستگاه سیپاد، برخورداری از ورودی ECU است که امکان بهره‌برداری حداکثری از این مغز مرکزی خودرو را به مدیران و رانندگان ناوگان شهرداری‌ها، شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی و بسیاری سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف دیگر را به راحتی می‌دهد و از این جهت باعث بهبود عملکرد آن‌ها می‌شود.

مشخصات سخت افزاری ردیاب خودرو سیپاد

((جهت خرید بهترین ردیاب خودرو حتما مطالعه نمایید))

((حتما مطالعه کنید))

دارای حافظه با فضای نگهداری زیاد

اطلاعات زیادی توسط خودرو و کامپیوتر مرکزی آن به سمت سیپاد ارسال می‌شود که خیلی از آن‌ها ارزش بسیار بالایی دارند و باید به خوبی از آن نگهداری و حفاظت شود. خوشبختانه این دستگاه از یک حافظه با فضای ذخیره بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند اطلاعات مهم و موردنیاز را به خوبی ثبت و ذخیره کند و تا مدت‌های بسیار زیادی برای شما نگهداری کند که امکان بسیار مهمی به شمار می‌رود.

 

دارای قابلیت رکورد جمع کل ساعات کارکرد موتور

کارکرد موتور به شما نشان می‌دهد که خودرو در طول روز چه مقدار مسافت پیموده است و در چه زمانی نیاز به بازرسی فنی و تعمیر و نگهداری دارد. زیرا اگر تعمیر و نگهداری به موقع انجام نشود، خودرو ممکن است که از کار بیفتد و خدمت‌رسانی ناوگان حمل و نقل به طور کلی دچار مشکل شود. بنابراین اطلاع از ساعت کارکرد موتور می‌تواند بسیار کمک‌کننده و مفید باشد.

مشخصات سخت افزاری ردیاب خودرو سیپاد

قابلیت رکورد جمع کل ساعات کارکرد موتور

دستگاه سیپاد دارای قابلیت رکورد جمع کل ساعات کارکرد موتور است و به شما اجازه می‌دهد تا در زمان‌های مختلف ساعت کارکرد موتور را بدانید و بتوانید به راحتی در زمان صحیح نسبت به بازرسی فنی خودروی ناوگان خودتان اقدام کنید که کار بسیار مهمی به شمار می‌آید و می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌های شما شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که از دستگاه سیپاد حتما استفاده کنید.

 

برخورداری از Cruise Control

قابلیت Cruise Control کمک می‌کند تا رانندگان بتوانند به راحتی سرعت خودرو را کنترل کنند و دچار تصادفات نشوند، یا به علت سرعت بیش از اندازه جریمه نشوند. دستگاه سیپاد از این قابلیت برخوردار است و به رانندگان و مدیریت ناوگان حمل و نقل امکان استفاده از این امکان را به راحتی می‌دهند.

 

برخورداری از پورت RS-232

پورت RS-232 درگاهی است که سرعت انتقال داده بین تجهیز و سامانه مرکزی را با سرعت بسیار بالایی ممکن می‌سازد. دستگاه سیپاد از این درگاه برخوردار است و به همین دلیل اطلاعات دریافت‌شده توسط ان با سرعت بسیار زیادی به سامانه مرکزی می‌رسد و آن‌ها می‌توانند داده‌های مربوط به آن را پردازش کنند و عملیات‌ها موردنظر را به انجام برسانند که قابلیت بسیار مهم و قابل‌توجه به شمار می‌آید و باعث می‌شود تا استفاده از این دستگاه بسیار مثمر به ثمر بشود.

((جهت خرید ردیاب آهنربایی حتما مطالعه کنید))

پشتیبانی از استاندارد IP65

دستگاه سیپاد در معرض آب و گرد و خاک به طور گسترده قرار می‌گیرد و این موضوع امکان آسیب‌دیدنش را بسیار بالا می‌برد، به همین دلیل باید این دستگاه از استاندارهای خاص برخوردار باشد تا بتواند در شرایط آب و هوای مختلف دوام بیاورد. خوشبختانه دستگاه ارائه‌شده در ایران از گواهینامه IP65 برخوردار است و به راحتی دچار آسیب‌های فیزیکی مختلف نمی‌شود.

 

امکان پایش وزن خودرو

دستگاه سیپاد دارای قابلیت پایش وزن خودرو است که به مدیران ناوگان امکان می‌دهد تا بیش از حد هر خودرو، بار روی آن سوار نکنند. زیرا این کار موجب می‌شود تا در طولانی‌مدت دستگاه دچار آسیب‌های جدی شود و نیاز انجام هزینه‌های سنگین برای تعمیر پیدا خواهد کرد.

مشخصات سخت افزاری ردیاب خودرو سیپاد

برخورداری از قابلیت محاسبه میزان مصرف سوخت با دقت بالا

مشخصات سخت افزاری ردیاب خودرو سیپاد: محاسبه مصرف سوخت خودورهای ناوگان به طور دقیق به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند هزینه‌های مربوط به این موضوع را تا حد زیادی کاهش دهند و از هدررفت سوخت در ناوگانشان جلوگیری کنند. چون مصرف زیاد سوخت به علت‌های زیادی اتفاق می‌افتد که یکی از آن‌ها می‌تواند انتخاب مسیر نامناسب یا خرابی قطعه خاصی از خودرو باشد.

دستگاه سیپاد امکان محاسبه میزان مصرف سوخت با دقت بالا را برای شما فراهم می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید هر چه بیشتر مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل خودتان را بهینه کنید و هزینه‌های آن را به طور قابل‌توجهی کاهش دهید.

 

دارای پردازنده قوی و پرسرعت

این دستگاه از پردازنده بسیار قوی برخوردار است که می‌تواند اطلاعات خام دریافتی را با سرعت بالا پردازش کند و تحلیل‌های خودش را به سمت سامانه مرکزی ارسال کند تا افراد پایشگر این سامانه‌ها بتوانند از این تحلیل جهت‌ها بهینه‌سازی حرکت خودروهای ناوگان و بهره‌وری آن‌ استفاده کنند و در این جهت محدودیت نداشته باشند.

دستگاه سیپاد و مشخصات آن را به طور کامل بشناسید

مشخصات سخت افزاری ردیاب خودرو سیپاد: هرکس که با ناوگان حمل و نقل شرکت‌ها و سازمان‌ها سروکار داشته باشد، به طور قطع تا به حال اسم طرح سیپاد و دستگاه متعلق به آن را شنیده است. این دستگاه قابلیت‌های فراوانی دارد و به مدیران ناوگان در افزایش بهره‌وری این بخش شرکتشان کمک شایانی می‌کند. به عنوان مثال مصرف سوخت را کاهش می‌دهد، میزان تعمیرات را کم می‌کند، به شرکت‌های توزیع و پخش کمک می‌کند تا توزیع سوخت عادلانه داشته باشند و به شهرداری‌ها در رصد هوشمند ناوگان درون شهریشان کمک فراوانی می‌کند